دانلود مقاله ISI انگلیسی شماره 42509
ترجمه فارسی عنوان مقاله

رابطه بین فرهنگ سازمانی و نوآوری محصول

عنوان انگلیسی
The Relationship between Organizational Culture and Product Innovativeness ☆
کد مقاله سال انتشار تعداد صفحات مقاله انگلیسی
42509 2014 8 صفحه PDF
منبع

Publisher : Elsevier - Science Direct (الزویر - ساینس دایرکت)

Journal : Procedia - Social and Behavioral Sciences, Volume 129, 15 May 2014, Pages 140–147

فهرست مطالب ترجمه فارسی
چکیده

کلیدواژه‌ها

1.مقدمه

2.بررسی منابع

2.1.نوآوری

2.2.فرهنگ سازمانی 

2.3. فرهنگ سازمانی و نوآوری

3. روش تحقیق

3.1. جمع آوری داده ها و نمونه

3.2. سنجش‏ها

4. نتایج

جدول 1: همبستگی‏ها و آمار توصیفی

جدول 2: نتایج تحلیل رگرسیون فرهنگ سازمانی بر نوآوری محصول

5. نتیجه گیری
ترجمه کلمات کلیدی
زنان فرهنگ سازمانی - نوآوری محصول - شرکتهای کوچک و متوسط
کلمات کلیدی انگلیسی
Women Organizational Culture; Product Innovation; SMEs
ترجمه چکیده
شرکت‏های متوسط و کوچک (SMEها) عامل اصلی نوآوری در بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته و در حال توسعه از جمله مالزی است. با این حال، فعالیت‌های نوآوری در میان SMEها در مالزی هنوز دلگرم‌کننده نیست. مطالعات اخیر طیفی از عامل‌های تعیین‌کنندۀ ساختاری، بیرونی و درونی نوآوری را در میان SMEها نشان داد. در میان این عامل‌های تعیین‌کننده، ادعا شده فرهنگ سازمانی تاثیر معنی‏دارتر دارد. با این حال، تنها چند مطالعه هست که رابطه بین فرهنگ سازمانی و نوآوری محصول را در میان SMEها در مالزی بررسی کرده‌اند. هدف این تحقیق پر کردن این شکاف با بررسی رابطه بین فرهنگ سازمانی و نوآوری محصول در میان SMEها در منطقه جنوبی مالزی است. سی و شش کسب و کار کوچک در این تحقیق مشارکت کردند آنها به ابزار ثبت شده نظرسنجی فرهنگ سازمانی دنیسون (OCS) و گویه‌های نوآوری محصول خود-توسعه پاسخ دادند. نتایج نشان داد سه وجه از چهار وجه فرهنگ سازمانی (ماموریت، سازگاری، مشارکت) رابطه معنی‌دار با نوآوری محصول دارند. این نتیجه اهمیت ثبت فرهنگ سازمانی رقابتی در میان SMEها را با تمرکز بر این ابعاد ثابت می‌کند. بنابراین، برنامه‌های توسعه رهبری برای کارآفرین‌ها باید صلاحیت‌های فرهنگ سازی داشته باشند تا از پایداری SMEها اطمینان حاصل شود.
ترجمه مقدمه
اهمیت نوآوری در سطوح مختلف (ملی، صنعتی، سازمانی و فردی) کاملاً تثبیت شده است. سازمان‌هایی که قادر به نوآوری نیستند در خطر از دست دادن رقابت‌پذیری و پایداری‌شان قرار دارند (تید و همکاران 2001). در مالزی، سطح نوآوری در میان SMEها هنوز دلگرم‌کننده نیست، لی و لی (2007)، در تحلیل‌هایش در مورد دو چرخه نظرسنجی ملی نوآوری (NSI) که توسط وزارت علوم، فناوری و نوآوری، مالزی (MOSTI) انجام شد، دریافت اکثریت سازمان‌های کوچک و متوسط شرکت‌های غیرنوآور هستند. در NSI-1 (با پوشش دوره زمانی 1990-1994)، 8/88% از 233 سازمان کوچک و 2/81% از 526 سازمان متوسط غیرنوآور هستند. در NSI-2 (در طی 1997-1999)، درصد سازمان‌های کوچک غیر نوآور هنوز با 1/74% از 482 سازمان کوچک و 9/48% از سازمان‌های متوسط بالا است. به همین ترتیب، تحقیقی در میان تولیدکنندگان مسکن پذیرش شده عمومی توسط یوسف و ابوجاراد (2011) نیز نشان داد نوآوری در میان آنها پایین است. این آمار نیازی شدید به شناسایی آنچه SMEهای نوآور را می‌سازد نشان می‌دهد به ویژه وقتی که نیروی محرک رشد اقتصادی مالزی باقی می‌ماند. SMEهای نوآور انعطاف‌پذیرتر، قابل انطباق‌تر و پاسخگوتر به تغییرات بازار هستند. این قابلیت‌ها به آنها مزایای رقابتی بهتر در مقایسه با همتایان بزرگتر‌شان می‌دهد. از آنجایی که ارتباط معنی‌دار بین نوآوری و عملکرد سازمانی در مطالعات مختلف ثابت شده است (ایلکر مراد، 2012؛ باون و همکاران 2010)، تعداد بیشتری از محققان و افراد حرفه‌ای به بررسی عامل‌های موثر بر نوآور شدن شرکت ادامه می‌دهند. مطالعات فعلی عامل‌های تعیین کننده بسیاری را بررسی کرده‌اند، این عامل‌ها از مشخصات اختصاصی شرکت (تید و همکاران 2001) تا تاثیرات محیط بیرونی (دامانپور، 1992) است. سایرین نقش قابل ملاحظه فرایند داخلی از جمله فرهنگ سازمانی را در تاثیرگذاری بر نوآوری برجسته می‌کنند (والنسیا و همکاران 2012). مک‌میلان، به خصوص، (2010) ادعا کرد «نوآوری دائمی ناشی از فرهنگ سازمانی است که در آن آزمایش، سرزندگی و حس موفقیت به صورت مستمر تشویق می‌شود». مطالعات بر نوآوری در میان SMEها در مالزی هنوز محدود هستند. به نظر می‌رسد چند تحقیق بر پرورش نوآوری سازمانی در میان شرکت‌های کوچک ICT محور مالزیایی انجام شده‌ است؛ و انواع مختلف نوآوری در میان SMEهای مالزیایی انجام شده است (هلمی و همکاران 2012الف؛ 2010ب). پویش منابع کلیدوا‌ژه‌ای با استفاده از امرالد و ساینس دیرکت نشان داد مطالعات در مورد فرهنگ سازمانی و نوآوری بسیار کم است و در زمینه SMEها هیچ مطالعه‌ای وجود ندارد. بنابراین، هدف این مقاله پر کردن شکاف تجربی با بررسی رابطه بین فرهنگ سازمانی و نوآوری محصول در میان SMEها است. طرح کلی این مقاله به شرح ذیل است. بخش 2 منابع مربوط به فرهنگ سازمانی و نوآوری را مطرح می‌کند که در نهایت منجر به تدوین فرضیه‌های تحقیق می‌شود. بخش 3 روش تحقیق را ارائه می‌کند در حالی که بخش 4 نتایج را گزارش می‌کند. بخش 5 با نتیجه‌گیری و بحث ادامه می‌دهد.
پیش نمایش مقاله
پیش نمایش مقاله  رابطه بین فرهنگ سازمانی و نوآوری محصول

چکیده انگلیسی

SMEs are a key source of innovation in many developed and developing countries including Malaysia. However, innovation activities among SMEs in Malaysia are still not encouraging. Recent studies indicated a range of structural, external and internal determinants of innovation among SMEs. Among these determinants, organizational culture is claimed to have a more significant influence. However, there are only a few studies examining the relationship between organizational culture and product innovation among SMEs in Malaysia. This study is aimed to bridge the gap by examining the relationship between organizational culture and product innovation among SMEs in the Southern Region of Malaysia. Thirty-six small businesses participated in this research by responding to an established instrument of Denison's Organizational Culture Survey (OCS) and self-developed product innovativeness items. The results showed that three out of four dimensions of organizational culture (Mission, Consistency, Involvement) have significant relationship with product innovativeness. This finding substantiates the importance of establishing competitive organizational culture among SMEs by focusing on these dimensions. Thus, leadership development programmes for entrepreneurs need to incorporate culture building competencies to ensure SMEs sustainability.