دانلود مقاله ISI انگلیسی شماره 52985
ترجمه فارسی عنوان مقاله

طرح شبیه‌ساز تست پست مبتنی بر شبکۀ هوشمند برای سیستم توزیع برق کرۀ جنوبی

عنوان انگلیسی
Smart-Grid based Substation Testing Simulator Design for the South Korean Power Distribution System
کد مقاله سال انتشار تعداد صفحات مقاله انگلیسی
52985 2013 5 صفحه PDF
منبع

Publisher : IEEE (آی تریپل ای)

Journal : Power and Energy Society General Meeting (PES), Date of Conference: 21-25 July 2013 Page(s): 1 - 5 ISSN : 1944-9925

فهرست مطالب ترجمه فارسی
چکیده

عبارات شاخص

مقدمه

طرح شبیه‌ساز تست پست در سیستم توزیع قدرت کرۀ جنوبی

وضعیت توزیع قدرت KEPCO [14]

ضرورت و الزام شبیه‌ساز تست پست

شکل1. شبیه‌ساز تست پست مبتنی بر شبکۀ هوشمند در سیستم توزیع قدرت کرۀ جنوبی. 

طرح شبیه‌ساز تست پست

شکل2. محتوای توسعۀ کامل طرح شبیه‌ساز. 

شکل3. الگوریتم تحلیل توپولوژی برای طرح شبیه‌ساز. 

شکل4. الگوریتم تخمین حالت برای طرح شبیه‌ساز. 

شکل5. الگوریتم پردازش پایگاه داده برای طرح شبیه‌ساز. 

نتیجه‌گیری

شکل6. الگوریتم تحلیل توالی عمل رله برای یک طرح شبیه‌ساز. 
ترجمه کلمات کلیدی
شبیه‌سازی تست پست (STS)، IEC 61850، SG، DBMS، DER ها، شرکت توان الکتریکی کره (KEPCO) -
کلمات کلیدی انگلیسی
Substation Testing Simulator (STS), IEC 61850, SG, DBMS, DERs, Korea Electric Power Corporation (KEPCO)
ترجمه چکیده
در این مقاله، ما یک طرح شبیه‌ساز تست پست (STS) مبتنی بر شبکۀ هوشمند (SG) را برای سیستم توزیع برق کرۀ جنوبی ارائه می‌دهیم. شبیه‌ساز تست پست ارائه شده را می‌توان هم به عنوان بستر تست برای تجهیزات جدید و هم به عنوان ابزار یادگیری برای آموزش به کار برد. این شبیه‌ساز دارای ویژگی‌ تست حلقه بسته بوده و هر دو عملکرد کنترلی و حفاظتی را در پست و تعامل با وب یا سیستم کنترل از راه دور (IEC61850، DNP، IEC60870-5، Modbus و غیره) منعکس می‌کند. این شبیه‌ساز تست پست می‌تواند زمان تصدیق را برای سازگاری استاندارد بومی/ بین‌المللی موردنیاز تجهیزات توسعه یافته را قبل از یک تست میدانی ذخیره کند. الگوریتم‌های شکل یافته شامل پردازش توپولوژی پست، توالی عملکرد رله و تخمین حالت است. اطلاعات پس را می‌توان پس از تحلیل موثر برای نتایج STS مبتنی بر شبکۀ هوشمند در یک سیستم مدیریت پایگاه داده (DBMS) ذخیره کرد. برای توسعۀ سیستمی جدید و محیطی آموزشی، مفهوم سیستم باز به یک سیستم تست پست اعمال می‌شود. شبیه‌ساز تست پست ارائه شده روی یک ساختار پست در شرکت توان الکتریکی کره (KEPCO) طراحی خواهد شد.
ترجمه مقدمه
در یک سیستم توان الکتریکی مقیاس بزرگ، پست نقشی بسیار مهم در مدیریت انتقال ولتاژ ایفا می‌کند تا انرژی امن و موثر برای مصرف‌کنندگان فراهم کند. در برخی موارد، عملکرد و راهبردهای یک پست می‌تواند تحت تاثیر اصلاح ساختار سیستم‌های توزیع برق، مثل تجدیدساختار، تمرکززدائی و دسترسی آزاد به منابع انرژی پراکنده (DERs)، پاسخ تقاضای دو سویه، و سیستم ذخیره‌ساز در حالت عملکرد ریزشبکه (SG) یا ریزشبکه (MG) قرار گیرد. چنین تغییراتی در سیستم قدرت کرۀ جنوبی نیز رخ داده است. تحت این شرایط، مفهوم پست هوشمند معرفی شده است و در فناوری‌های موجود و جامع اتوماسیون پست‌ها ایجاد شده است [1]-[9]. بهره‌برداران در تعیین معماری ترکیب استاندارد برای برآورد نیازهای خاص از طریق استخراج اطلاعات مطلوب عملکردی و غیرعملکردی، و انتقال این داده‌ها، با مشکلاتی مواجه هستند. یک پروتکل در حال حاضر موجود برای این هدف پروتکل IEC61850 می‌باشد که در مدل‌های مختلف برای سیستم‌های پایش آنلاین (برخط) به کار می‌روند. هرچند این پروتکل در اصل برای کاربرد در پست‌ها ایجاد شده است، اما مدل موضوعی استاندارد شدۀ آن، این پروتکل را برای کلیۀ سیستم‌های قدرت از کنترل از راه دور گرفته تا کنترل منابع تولید پراکنده، به طور یکتا قابل اجرا کرده است [1]-[5]. برای تست و اثبات عملکردهای کنترلی و حفاظتی در زمینۀ پست، یک شبیه‌ساز تست پست هم به عنوان یک بستر تست برای تجهیزات جدید و هم به عنوان یک ابزار یادگیری در آموزش به کار می‌رود. یک پردازش شبیه‌ساز پست (STS) شامل جریان‌های لحظه‌ای خطوط، ولتاژهای باس‌بارها، و وضعیت مدارشکن‌ها است، که توسط شبیه‌ساز-پردازش تولید شده و سپس به تجهیز ثانویه مخابره می‌شود. شبیه‌ساز تست پست باید شرایط عملکردی ایمن، قابل اطمینان و اقتصادی سیستم‌های قدرت را ارضا کرده و عملکردهای حفاظتی و کنترلی داخل پست‌ها را هماهنگ کند و با کابردهای برهم‌نهی شده‌ای چون IEC61850، DNP، IEC60870-5 و Modbus تعامل داشته باشد [10]-[14]. برای برآورده کردن این نیازها، مفهوم سیستم‌های باز برای تست پست به کار گرفته شده است. یادگیری استانداردهای مربوطۀ مختلف و اعمال آنها جهت حذف روش‌های اختصاصی اهمیت خاصی دارد. یک روش سیستم باز امکان بروزرسانی تدریجی سیستم اتوماسیون را بدون نیاز به تعویض کامل که در گذشته برای سیستم‌های اختصاصی رخ می‌داد، میسر می‌کند. سیستم‌ها و IEDهای تامین‌کنندگان تکمیلی می‌توانند قابل تعویض بوده و اطلاعات را به اشتراک بگذارند. مزایای سیستم‌های باز شامل این موارد است: عمر مفید طولانی‌تر سیستم، حفظ سرمایه، قابلیت بروزرسانی و توسعه‌بخشی، و مولفه‌های به سرعت آمادۀ شخص ثالث [1]-[4]. در این مقاله ما یک طرح STS مبتنی بر شبکۀ هوشمند را برای سیستم توزیع قدرت کرۀ جنوبی ارائه می‌دهیم.
پیش نمایش مقاله
پیش نمایش مقاله  طرح شبیه‌ساز تست پست مبتنی بر شبکۀ هوشمند برای سیستم توزیع برق کرۀ جنوبی

چکیده انگلیسی

In this paper, we present a smart grid (SG)-based substation testing simulator (STS) design for the South Korean power distribution system. The presented STS can serve as both a test bed for new devices and as a training facility for education. It features closed-loop testing, and reflects both control/protection functions within the substation and interaction with the Web or a telecontrol system (IEC61850, DNP, IEC60870-5, Modbus, etc). This STS can save certification time for the domestic/international standard fitness required for developed devices before a field test. The constituted algorithms have substation topology processing, relay action sequence, and state estimation. The substation data can be stored in a database management system (DBMS) after the effective analysis for the results of the SG-based STS. For the development of a new system and an educational environment, the concept of open systems is applied to a substation testing system. The proposed STS will be designed on a substation structure in the Korea Electric Power Corporation (KEPCO).