ترجمه فارسی عنوان مقاله
استفاده مداوم از سیستم یادگیری بصری مبتنی بر بازی تعاملی در کودکان مبتلا به تاخیر رشد
عنوان انگلیسی
Continued use of an interactive computer game-based visual perception learning system in children with developmental delay
کد مقاله | سال انتشار | تعداد صفحات مقاله انگلیسی |
---|---|---|
160482 | 2017 | 56 صفحه PDF |
منبع
Publisher : Elsevier - Science Direct (الزویر - ساینس دایرکت)
Journal : International Journal of Medical Informatics, Volume 107, November 2017, Pages 76-87
ترجمه کلمات کلیدی
سیستم های یادگیری مبتنی بر بازی، تعامل درک شده، بازیگوش درک شده، مدل پذیرش فناوری، ادراک بصری،
کلمات کلیدی انگلیسی
Game-based learning systems; Perceived interactivity; Perceived playfulness; Technology acceptance model; Visual perception;
ترجمه چکیده
این مطالعه یک سیستم یادگیری بصری بصری مبتنی بر بازی کامپیوتری تعاملی برای بچه های آموزش ویژه ای با تاخیر رشد ایجاد کرد. برای بررسی اینکه آیا تعامل درک شده بر روی استفاده مداوم از سیستم تأثیر می گذارد، این مطالعه یک مدل نظری از فرایند را که در آن فراگیران تصمیم می گیرند که آیا با استفاده از سیستم یادگیری بصری مبتنی بر بازی کامپیوتری تعاملی ادامه دهند، ایجاد کرد. مدل پذیرش تکنولوژی که در نظر سنجی سهولت استفاده، سودمندی درک شده و بازیگری درک شده بود، با یکپارچه سازی تعامل درک شده (یعنی تعامل بین معلم و معلم و تعامل سیستم یادگیرنده)، و سپس تجزیه و تحلیل اثرات این ادراکات بر رضایت و ادامه داد استفاده کنید. داده ها از 150 شرکت کننده (درمانگرهای توانبخشی، متخصصین پزشکی و والدین کودکان با تاخیر زمانی) از مرکز پزشکی تک در تایوان استخراج گردید. مدل سازی معادلات ساختاری و تکنیک های جزئی با حداقل مربعات برای ارزیابی روابط درون مدل مورد استفاده قرار گرفت. نتایج مدل سازی نشان داد که هر دو سهولت استفاده درک شده و سودمندی درک شده با هر دو تعامل یادگیرنده-مدرس و تعامل سازنده یادگیرنده رابطه مثبت دارد. با این حال، بازیگری درک شده تنها ارتباط مثبتی با تعامل سازنده یادگیرنده داشت و نه تعامل بین معلم و معلم. علاوه بر این، رضایت از طریق سهولت استفاده درک شده، سودمندی درک شده و بازیگری درک شده تأثیر مثبت دارد. بنابراین، رضایت مثبت بر استفاده مداوم از سیستم تاثیر می گذارد. داده های به دست آمده از این مطالعه می تواند توسط محققان، طراحان سیستم های یادگیری مبتنی بر کامپیوتر، کارکنان آموزش ویژه و متخصصین پزشکی مورد استفاده قرار گیرد.