دانلود مقاله ISI انگلیسی شماره 72393
ترجمه فارسی عنوان مقاله

ویژگی های خودکشی در اثر اسکیزوفرنی در مقایسه با خودکشی بخاطر سایر اختلالات روانی تشخیصی و خودکشی بدون اختلال روانشناختی

عنوان انگلیسی
Characteristics of schizophrenia suicides compared with suicides by other diagnosed psychiatric disorders and those without a psychiatric disorder ☆
کد مقاله سال انتشار تعداد صفحات مقاله انگلیسی
72393 2014 7 صفحه PDF
منبع

Publisher : Elsevier - Science Direct (الزویر - ساینس دایرکت)

Journal : Schizophrenia Research, Volume 155, Issues 1–3, May 2014, Pages 59–65

فهرست مطالب ترجمه فارسی
چکیده

کلمات کلیدی

1.مقدمه

2-روش ها

1-2 جمع اوری داده ها و سوژه ها  

2-2 مصاحبه آگاهی دهنده

3-2 اقدامات

4-2 روش های تحلیل داده ها

3-نتایج

1-3 ویژگی های جمعیت شناختی

2-3 ویژگی های بالینی

3-3روش خودکشی

4-3 هدف از خودکشی

4- مباحث

5. نتیجه گیری

6- محدودیت ها
ترجمه کلمات کلیدی
اسکیزوفرنی؛ خودکشی کردن؛ مفاهیم خودکشی؛ ویژگی های بالینی؛ روش خودکشی؛ اختلال روانی؛ چین
کلمات کلیدی انگلیسی
Schizophrenia; Suicide; Suicide intents; Clinical characteristics; Method of suicide; Mental disorder; China
ترجمه چکیده
پیش زمینه:تحقیقات زیادی در خصوص اسکیزوفرنی وجود دارد اما تعداد کمی از آنها به ویژگی های خودکشی در اثر بیماری اسکیزوفرنی در مقایسه با خودکشی بخاطر سایر اختلالات روانشناختی تشخیصی و بدون اختلالات روانشناختی پرداخته اند. روش‌ها: در این مطالعه بر روی سی و هشت خودکشی بخاطر اسکیزوفرنی، 150 خودکشی سایر اختلالات روانی و 204 خودکشی بدون اختلال روانشناختی تجقیق می شود. اتوپسی روانشناختی (پی.آ) برای جمع آوری اطلاعات در باره علت خودکشی ها استفاده شد. از مقیاس های استانداردی استفاده شد که بخوبی اعتبارسنجی شده اند، مانند: مقیاس نا امیدی بِک (بی. اچ. اس) ، مقیاس حمایت اجتماعی لاندرمن (دی.اس.اس.آی) ، پرسش نامه تکانشگری دیکمن (دی. آی.آی) ، پرسشنامه اضطراب حالتی- صفتی اسپیلبرگر (اس.تی. آ. آی) و مقیاس افسردگی همیلتون (اچ.آ.ام.دی) . هدف خودکشی ها با استفاده از مقیاس نیت خودکشی بِک(اس.آی.اس) ارزیابی شد. برای ارزیابی حالات روانشناختی افراد از اس.سی. آی. دی مبتنی بر راهنمای آماری و تشخیصی اختلالات روانی – آی.وی (دی.اس.ام- آی وی) استفاده شد. ویژگی های جمعیت شناختی،بالینی، روش خودکشی و قصد از خودکشی در سه گروه مطالعاتی مقایسه شد (گروه اسکیزوفرنی، گروه سایر اختلالات روانشناختی و گروه بدون اختلالات روانشناختی). نتایج: 7/9 % خودکش ها مربوط به افراد میتلا به اسکیزوفرنی بود. در این مطالعه مشخص شد جنسیت مونث عامل ریسک خودکشی در مبتلایان به اسکیزوفرنی در مناطق روستایی چین است که برخلاف مطالعات قبلی بود. خودکشی هایی با علت اختلال روانشناختی در مرتبه بالاتری از نا امیدی، اضطراب و افسردگی قرار داشت اما خودکشی بخاطر حمایت اجتماعی و تکانشگری پایین تر از خودکشی بدون اختلال روانشناختی بود. همچنین تکانش خودکشی هایی به علت اختلال روانشناختی کمتر از گروه بدون اختلالات روانشناختی بود. گروه اسکیزوفرنی در مقایسه با سایر گروه های اختلالات روانشناختی خشونت بیشتری نشان نداد. نتایج: این تحقیق به مقایسه ویژگی های جمعیتی ، بالینی، روش خودکشی و علل خودکشی در میان خودکش هایی با اختلال اسکیزوفرنی، سایر اختلالات روانشناختی تشخیصی و بدون اختلال روانشناختی می‌پردازد. نتیجه نشان داد هر گروه نشاندهنده ویژگیهای منحصر به خودش است که نقطه نظرات جدیدی را برای کنترل و پیشگیری از رواج خودکشی بر اساس ویژگیهای متفاوت آنها در اختیارمان قرار داد.
ترجمه مقدمه
مطالعات قبلی نشان می دهند افرادی با اختلال اسکیزوفرنی در معرض ریسک بالایی برای تلاش و اقدام به خودکشی قرار دارند. یکی از مطالعات قبلی برآورد کرد که 49% از افراد مبتلا به اسکیزوفرنی در طول عمر خود دست به خودکشی می‌زنند (برایان و همکارانش، 2005) و 20 تا 40% آنها برای خودکشی تلاش می کنند. بازنگری مجدد مطالعات مربوط به خودکشی نشان داد حداقل 5/13 % بیماران مبتلا به اسکیزوفرنی در اثر خودکشی می‌میرند(پامپیلی و همکارانش ،2007). میانگین امید به زندگی افرادی با بیماری اسکیزوفرنی 12 تا 15 سال کمتر از سایرین است(وان سو و کاپور، 2009؛ هور و تیلر، 2010). خودکشی علت اولیه مرگ پیش از موقع برای مبتلایان به اسکیزوفرنی است. تا کنون در مطالعات پیشین در خصوص خودکشی بیماران مبتلا به اسکیزوفرنی بررسی شده است. رچ و استروبل (1989) درخصوص ویژگی های جمعیت شناختی و روانشناختی خودکشی در اثر اسکیزوفرنی پرداختند که بر اساس تحقیقات مربوط به گذشته بود که در آنها از گزارشهای بیمارستانی 44 فرد مبتلا به اسکیزوفرنی استفاده شده بود که خودکشی کرده بودند. متخصص بیماری های همه گیر و روانشناس دیگری در خصوص عوامل ریسک برای خودکشی منجر به مرگ در بین جوانان چینی مبتلا به اسکیزوفرنی مطالعه کرد (لوی، 2009) و بازنگری سیستماتیک در زمینه نرخ و عوامل ریسک خودکشی و اسکیزوفرنی انجام شد (هور و تیلر، 2010). رابطه بین خودکشی، خشونت و اسکیزوفرنی در جوامع روستایی (رنت و همکارانش،2005؛ ایزجانوفسکی و همکارانش ،2010) هنوز در دست تحقیق است. برخی مطالعات قبلی رابطه بین اسکیزوفرنی و ژن را در جمعیت چین مطالعه کردند (گوان و همکارانش، 2013؛ هو و همکارانش، 2013؛ وو و همکارانش، 2013؛ یانگ و همکارانش، 2013). مطالعات در خصوص ویژگی‌های اجتماعی- جمعیتی و ویژگی های بالینی مبتلایان به اسکیزوفرنی هنوز هم در چین گزارش می شود (یان و همکارانش،2013؛ ژانگ و همکارانش، 2013a و 2014). جولی و همکارانش (2002)، التامورا و همکارانش (2003) و موری و همکارانش (2013) ویژگی های جمعیتی و بالینی و متغیرهای بین قربانیان خودکشی مبتلا به اسکیزو فرنی و بدون این بیماری را مقایسه کردند اما تحقیقات کمی به مقایسه ویژگی های خودکشی منجر به مرگ در مبتلایان اسکیزوفرنی با سایر اختلالات روانشناسی تشخیصی و بدون اختلال روانشناختی صورت گرفته است. هدف این تحقیق مقایسه ویژگی های جمعیت شناختی، بالینی و علل خودکشی در خودکش های کامل (منجر به مرگ) مبتلایان به اسکیزوفرنی ( گروه اسکیروفرنی) با سایر اختلالات روانشناختی تشخیصی (گروه سایر اختلالات روانشناختی) و بدون اختلال روانشناختی (گروه بدون اختلالات روانشناختی) است تا فاکتورهای ریسک مشخص شوند و راهبرد پیشگیری با هدف کاهش نرخ مرگ و میر در افراد مبتلا به اسکیزو فرنی به دست آید.
پیش نمایش مقاله
پیش نمایش مقاله  ویژگی های خودکشی در اثر اسکیزوفرنی در مقایسه با خودکشی بخاطر سایر اختلالات روانی تشخیصی و خودکشی بدون اختلال روانشناختی

چکیده انگلیسی

This research compared the demographic characteristics, clinical characteristics, method of suicide and suicide intents among the suicides with schizophrenia, with other diagnosed psychiatric disorder and without psychiatric disorders. The result indicated that each groups showed their unique characteristics, which gave us new viewpoints to control and prevent the prevalence of suicides according to their different characteristics.