دانلود مقاله ISI انگلیسی شماره 83536
ترجمه فارسی عنوان مقاله

مفاهیم گسترده تر تحقیقات مدل کسب و کار

عنوان انگلیسی
The wider implications of business-model research
کد مقاله سال انتشار تعداد صفحات مقاله انگلیسی
83536 2018 8 صفحه PDF
منبع

Publisher : Elsevier - Science Direct (الزویر - ساینس دایرکت)

Journal : Long Range Planning, Volume 51, Issue 1, February 2018, Pages 1-8

فهرست مطالب ترجمه فارسی
چکیده

کلمات کلیدی

مقدمه

دیدگاه ها در تحقیق مدل کسب و کار

فعالیت های مدل کسب و کار

منطق مدل کسب و کار

الگوی اولیه مدل کسب و کار 

عناصر مدل کسب و کار

تنظیم(هم ترازی) مدل کسب و کار

مکمل بودن دیدگاه های مدل کسب و کار

شکل 1: بررسی 5 جریان تحقیق مدل کسب و کار

موقعیت نظری مدل های کسب و کار

شکل 2. مدل کسب و کار به عنوان یک چارچوب ارتباطی

نوآوری مدل کسب و کار

شکل 3: جریان های مختلف ادبیات مربوط به تغییر مدل کسب و کار.

تفسیر مجدد و برنامه تحقیقاتی

شکل 4. مدل های کسب و کار به عنوان یک غشای نیمه نفوذپذیر
ترجمه کلمات کلیدی
مدل تجاری، گونه شناسی، تعریف، آرکه تایپ، منطق، هم ترازی،
کلمات کلیدی انگلیسی
Business model; Typology; Definition; Archetype; Logics; Alignment;
ترجمه چکیده
تحقیقات در مورد مدل کسب و کار در تلاش برای ایجاد یک رد پای مشخص در زمینه مدیریت استراتژیک بوده است. این مقدمه برای موضوع خاص در زمینه مفاهیم گسترده تحقیقات مدل کسب و کار، استدلال می کند که بخشی از این تلاش به استفاده از پنج دیدگاه مختلف در اصطلاح "مدل کسب و کار" مربوط است که باعث ایجاد ابهام در مورد مرزهای مفهومی مدل های کسب و کار، اصطلاحات کاربردی و نقش بالقوه تحقیقات مدل کسب و کار در ادبیات مدیریت استراتژیک می شود. با تمایز صریح میان این پنج دیدگاه و با تنظیم آنها در یک چارچوب جامع و فراگیر ، این مقاله پایه ای برای تحکیم تحقیقات مدل کسب و کار ارائه می دهد. علاوه بر این، ما ارتباط بین تحقیق مدل کسب و کار و نظریه های برجسته در مدیریت استراتژیک را بررسی می کنیم. ما نتیجه می گیریم که تحقیق در مورد مدل کسب و کار لزومأ "نظریه مبتنی بر دیدگاه شخصی" نیست و می تواند بیشتر به عنوان یک مکانیسم نظری برای ترکیب جریان ادبیات مختلف ادغام شود. به همین ترتیب، تحقیق در مورد مدل کسب و کار به عنوان یک مولفه مرکزی ارتباط دهنده در توسعه بیشتر زمینه مدیریت استراتژیک در نظر گرفته می شود.
ترجمه مقدمه
در سال های اخیر علاقه ی علمی زیادی به مدل های کسب و کار ایجاد شده است. مدل های کسب و کار به توصیف نحوه کسب و کار شرکت و به طور کلی، یک فرد یا سازمان می پردازد (چبروق و روسنبلوم، 2002؛ ماگرتا، 2002). مدل کسب و کار، توضیح می دهد که یک بازیگر مفروض با چه هدفی " برقراری ارتباط با عوامل و بازارهای محصولات را انتخاب می کند" (زوت و آمیت، 2008، ص 3). به عبارت دیگر، این مدل ساختاری است "که واسط بین توسعه فن آوری و ایجاد ارزش اقتصادی است" (چسبروگ و روزنبلوم، 2002، ص 532). بنابراین، مدل کسب و کار توضیح می دهد که چگونه یک بازیگر در یک شبکه ارزش یا زنجیره تأمین قرار می گیرد و اینکه چگونه یک کسب و کار برای تحقق اهداف خود، ورودی ها را به خروجی ها تبدیل می کند. مشارکت ها برای این جریان ادبیات، بر ریشه های نظری مدل های کسب و کار (آمیت و زوت، 2001)؛ نقش کلی و ایده مدل های کسب و کار، به ویژه در رابطه با ایجاد ارزش (کاسدوس-مازانل و ریکارت، 2010؛ چسبروگ و روزنبلوم، 2002)؛ اجزاء و عناصر مدل های کسب و کار (به عنوان مثال، اوستروالدر و پیگنر، 2010؛ جانسون و همکاران، 2008)؛ ارتباطات بین عناصر مدل کسب و کار (زوت و آمیت، 2010؛ ریتر، 2014)؛ منطق کسب و کار (کاسدوس-مازانلو تارزاجی، 2012)؛ ماهیت و پیاده سازی مدل های کسب و کار کاربر محور (هینرت و همکاران، 2011)؛ ظهور اشکال سازمانی جدید و مفاهیم آن برای نوآوری های مدل کسب و کار (فیلداستات، اسنو، میلز و لتی، 2012، فوس و سیبی، 2015، اسنو و همکاران، 2011) و همچنین بسیاری از موضوعات دیگر متمرکز است. همانگونه که در شمار قابل توجهی از نشریات منتشر شده مستند شده است (دا سیلوا و تورکمن، 2014)، این جریان غنی از ادبیات، درک مفصل و متمایزی از مدل های کسب و کار ایجاد کرده است (برای بررسی بیشتر، ماسا و همکاران، 2017؛ زوت و همکاران 2011 را ببینید). همانطور که برخی از محققان خاطرنشان می کنند، "در مورد تعریف عملیاتی هنوز هم توافق کمی وجود دارد" (کاسدوس-مازانل و ریکارت، 2011، ص 102) و "ادبیات علمی در مورد این موضوع، با تعاریف متناقض و مرزها سازگار است" (جورج و بوك، 2011، ص 83). به همين ترتيب، تمام مشارکت ها در اين موضوع خاص، فقدان تعريف و درک مشتري از مدل هاي کسب و کار را برجسته مي کند. به همین ترتیب، مفهوم مدل کسب و کار مبهم باقی مانده است و وضوح بیشتر برای حرکت به سمت جلو مورد نیاز است. در حالی که این ابهام مفهومی مانع پیشرفت نظری شده و خواستار توجه آکادمیک است، هدف این موضوع خاص، تعریف رابطه بین تحقیقات مدل کسب و کار و نظریه های ایجاد شده در ادبیات مدیریت استراتژیک است. به عبارت دیگر، این موضوع ویژه در مورد شیوه هایی تحقیق می کند که در آن تحقیقات مدل کسب و کار به توسعه نظریه ها کمک می کند و میزان این جریان تحقیق تحت تأثیر نظریه ها قرار می گیرد. این موضوع ویژه، طیف وسیعی از بینش ها به این سوالات ارائه و به برنامه های تحقیقاتی مربوطه اشاره می کند. این مقدمه به شرح زیر است: اولأ، ما پنج چشم انداز موجود در تحقیقات مدل کسب و کار را به منظور ارائه پایه ای برای بحث در مورد مفاهیم گسترده تر تشریح می کنیم. دومأ، ما یک مرور کلی از نظریه های "مجاور (نزدیک)" مربوطه را ارائه می دهیم، که همچنین در جهت کمک به مشارکت به این موضوع خاص عمل می کند. سومأ، ما پیشنهاد جدیدی در مورد تحقیقات مدل کسب و کار در ادبیات مدیریت استراتژیک و سؤالات تحقیق باز ارائه می کنیم.
پیش نمایش مقاله
پیش نمایش مقاله  مفاهیم گسترده تر تحقیقات مدل کسب و کار

چکیده انگلیسی

Business-model research has struggled to develop a clear footprint in the strategic management field. This introduction to the special issue on the wider implications of business-model research argues that part of this struggle relates to the application of five different perspectives on the term “business model,” which creates ambiguity about the conceptual boundaries of business models, the applied terminology, and the potential contributions of business-model research to strategic management literature. By explicitly distinguishing among these five perspectives and by aligning them into one overarching, comprehensive framework, this paper offers a foundation for consolidating business-model research. Furthermore, we explore the connections between business-model research and prominent theories in strategic management. We conclude that business-model research is not necessarily a “theory on its own” and that it can be more fruitfully understood as a theoretical mechanism for combining different literature streams. As such, business-model research is positioned as a central connecting component in the further development of the strategic management field.