دانلود مقاله ISI انگلیسی شماره 42943
ترجمه فارسی عنوان مقاله

اثرات مدیریت کیفیت جامع بر عملکرد کسب و کار: درخواست استان کتهیا

عنوان انگلیسی
The effects of total quality management on the business performance: An application in the province of Kütahya ☆
کد مقاله سال انتشار تعداد صفحات مقاله انگلیسی
42943 2015 7 صفحه PDF
منبع

Publisher : Elsevier - Science Direct (الزویر - ساینس دایرکت)

Journal : Procedia Economics and Finance, Volume 23, 2015, Pages 1376–1382

فهرست مطالب ترجمه فارسی
چکیده


کلمات کلیدی


1.مقدمه


2. ارتباط بین مدیریت کیفیت جامع و ابعاد عملکرد


3. کاربرد 


3.1. مدل مطالعه


شکل 1. مدل مطالعه


3.2. شیوه مطالعه


3.3. نتایج


جدول 1. میانگین، انحراف استاندارد و نتایج تحلیل همبستگی 


جدول 2. خلاصه مدل 1


جدول3 . خلاصه مدل 2


جدول 4. خلاصه مدل 3


جدول 5. خلاصه مدل 4


جدول 6. خلاصه مدل 5


4. نتایج و ارزیابی
ترجمه کلمات کلیدی
مدیریت کیفیت جامع - عملکرد کسب و کار - بهره وری -
کلمات کلیدی انگلیسی
Total quality management; business performance; productivity.
ترجمه چکیده
کیفیت و رضایت کارمندان برای افزایش بهره وری، انگیزه و پاداش آنها، استفاده از ارزیابی عملکرد و تکنیکهای اندازه گیری عملکرد، حذف خطاها و اشتباهات در سازمان، تمرکز بر کار تیمی، بهره مندی از تجربه سازمانهای موفقی، برنامه ریزی استراتژیک و چنین اهدافی، معنای مدیریت کیفیت جامع (TQM) را برجسته می کند. با این مطالعه، همبستگی مولفه های TQM با عملکرد سازمان از لحاظ فردی بررسی شده است تا اثرات مدیران، کارمند، مشتریان و فرایندها بر عملکرد کسب و کار در TQM درک شود. همبستگی TQM با عملکرد کسب و کار براساس انجام پرسشنامه به وسیله داده ها تجزیه و تحلیل می شود. طبق نتایج تحلیل رگرسیون که برای ارائه ویژگیهای عملکرد سازمانها در خصوص معیارهای TQM (آموزش، رهبری، پیشرفت مستمر، مشتری داخلی و مشتری خارجی) انجام شده است، مشاهده شد که معیارهای مرتبط با رهبری و آموزش ارتباط قویتری با عملکرد دارند. بدین ترتیب، سازمانها باید آموزش ضروری و آموزش در مورد کیفیت را به کارمندان خود داده و از پیشرفت تحت رهبری مدیریت ارشد حمایت نمایند.
ترجمه مقدمه
با توسعه و تغییر شرایط در جهان، کسب و کارها بیش از حد رقابتی شده و می توانند سریعا سهم بازار را با فناوری درحال توسعه بدست بگیرند به منظور اینکه درک خود از کیفیت را اصلاح و خطای محصول یا خدماتی که تولید می کنند را به منظور حفظ، رقابت و رسیدن به سطح مطلوب خود کاهش دهند. در این زمینه، شرکتها شروع به "مسابقه کیفیت" نموده و رویکرد مدیریت کیفیت جامع را مهم می دانند. TQM می تواند با عنوان "ترکیب مدیریت مشارکتی و کار تیم، تولید محصولات بدون نقص یا رضایت مشتری" تعریف شود. TQM ازجمله ارتباط کیفیت- بهره وری و انسانی شامل فرایندی است که به بهبود عملکرد در تمام سطوح و فعالیتهای هر فرد در سازمان نیاز دارد. در قرن 16، از لغت "عملکرد" برای دستیابی به دستورات و دستورالعمهای نظامی مختلف از معنی فعلی استفاده شد. اما امروزه، عملکرد بدین معنی استفاده می شود که از طریق برنامه های ارائه شده برای یک هدف خاص بدست می آید. بعبارت دیگر، عملکرد، نتیجه ای است که توسط کارمند با یک وظیفه مشخص در یک دوره زمانی معین بدست می آید. عملکرد سیستم کسب و کار می تواند با عنوان خروجی یا نتایج عملیاتی آن پس از یک دوره زمانی خاص تعریف شود. درجه ای که در آن اهداف مدیریت بدست می آیند باید طبق این نتایج ارزیابی شوند. بنابراین، عملکرد می تواند با عنوان ارزیابی تمامی تلاشها به دنبال درک اهداف مدیریت تعریف شود.
پیش نمایش مقاله
پیش نمایش مقاله  اثرات مدیریت کیفیت جامع بر عملکرد کسب و کار: درخواست استان کتهیا

چکیده انگلیسی

The quality and the satisfaction of the employees for increasing productivity, their motivation and rewarding, the use of performance evaluation and performance measurement techniques, elimination of errors and mistakes in the organization, concentrating on team work, benefitting from the experience of successful organizations, making the strategic planning and such like targets underline at the sense of Total Quality Management (TQM). With this study, the correlation of TQM components with the organization performance have been examined individually in order to understand the effects of the executives, employee, customers and processes on the business performance at the TQM. The correlation of TQM with the business performance was analysed by means of data based on conducting a questionnaire. According to regression analysis results which was carried out to present the performance features of organizations concerning TQM criteria (education, leadership, continuous improvement, internal customer and external customer), it was observed that the criteria related with leadership and education have a stronger correlation with the performance. Accordingly organizations should give the necessary education and training about the quality to their employees and support the improvement under the leadership of the top management.