دانلود مقاله ISI انگلیسی شماره 23090
ترجمه فارسی عنوان مقاله

سیستم پایگاه داده ی ثبت ریسک برای کمک به مدیریت ریسک پروژه

عنوان انگلیسی
A Risk Register Database System to aid the management of project risk
کد مقاله سال انتشار تعداد صفحات مقاله انگلیسی
23090 2002 10 صفحه PDF
منبع

Publisher : Elsevier - Science Direct (الزویر - ساینس دایرکت)

Journal : International Journal of Project Management, Volume 20, Issue 5, July 2002, Pages 365–374

فهرست مطالب ترجمه فارسی
چکیده

مقدمه

  1. متدولوژی مدیریت ریسک

  2. ثبت ­کننده­ ریسک

  3. نمونه ­های اطلاعاتی که باید در «ثبت ریسک» نگهداری شوند

  4. ابزارهای سنجش ریسک فعلی

  5. سیستم پایگاه داده ثبت ریسک

  6. ثبت ریسک

  7. محتوای ثبت­ کننده­ ریسک

  8. ابزار سنجش ریسک

  9. برونداد ابزار سنجش ریسک

  10. ریسک کلی پروژه

  11. سنجش ریسک کلی پروژه برای پروژه

  12. درصد ریسک­هایی که به توجه نیاز دارند

  13. تعداد ریسک­های فعال

  14. نمایش هندسی سنجش ریسک

  15. تبدیل مقادیر غیر عددی به مقادیر عددی (6)

  16. استفاده از سیستم پایگاه داده ثبت ریسک

  17. استفاده از ثبت­ کننده­ ریسک

  18. استفاده از ابزار سنجش ریسک

  19. مزایای سیستم پایگاه داده ثبت ریسک

  20. نتایج

  21. جدول 1: اطلاعات درون «ثبت ­کننده­ ریسک»

  22. جدول 2: جدول احتمال و تأثیر 

  23. جدول 3: جدول رتبه­ بندی ریسک





     

ترجمه کلمات کلیدی
- مدیریت ریسک پروژه - عضویت ریسک سیستم پایگاه داده - ثبت نام ریسک - ابزار ارزیابی ریسک - ارزیابی کیفی
کلمات کلیدی انگلیسی
Project risk management,Risk Register Database System,Risk register,Risk Assessment Tool,Qualitative Assessment
ترجمه چکیده
این مقاله سیستم پایگاه داده ی ثبت ریسکی را معرفی می کند که «ثبت کننده ی ریسک» را با «ابزار سنجش ریسک»ی ادغام می کند که برای کمک به مدیریت ریسک پروژه در شرکت خودرو مورد استفاده قرار گرفته اند. «ثبت کننده ی ریسک» در اصل ابزاری است که ثبت ریسک های درون پروژه و حفظ آن ها بدون در نظر گرفتن موقعیت جغرافیایی را ممکن ساخته و شرایط را برای توسعه ی برنامه های کاهش و سبک سازی برای ریسک های سطح بالای درون پروژه مهیا نموده است. «ابزار سنجش ریسک» از اطلاعات ثبت شده در درون «ثبت کننده ی ریسک» استفاده می کند تا گزارش منظم ریسکی بودن کلی پروژه را ممکن سازد و اثربخشی استفاده از متدولوژی مدیریت ریسک پروژه را در طول پروژه پیگیری نماید.
ترجمه مقدمه
یکی از فلسفه های اصلی پشت سنجش ریسک پروژه این است که اطلاعاتی که از طریق استفاده از آن به دست می آیند در درون پروژه مورد استفاده قرار می گیرند. برای میسر کردن این امر، عموماً از ابزار ثبت ریسک به عنوان ابزاری برای ثبت و ضبط اطلاعات حاصل از طریق استفاده از مدیریت ریسک پروژه استفاده می شود. خود ثبت ریسک ابزار به شدت اثربخشی است که همه ی افراد درگیر در پروژه را قادر می-سازد هشیارانه به عنوان بخشی از فرآیند تصمیم گیریریسک ها را ارزیابی و مدیریت کنند. همچنین این ابزار پلتفرمی را فراهم می آورد که در آینده می توان بر اساس آن از طریق کسب اطمینان از پذیرش و درک بیشتر ریسک های آشکار تصمیمات و اقدامات کاهشی را اتخاذ کرد. باوجوداین، مهم تر این که، ثبت ریسک امکان این را فراهم می آورد که برنامه های کاهش و سبک سازی ریسک در درون خود پروژه ثبت شوند. این ثبت اطلاعات اهمیت بسیاری دارد، زیرا نه تنها به اشتراک گذاری اطلاعات حاصل از طریق فرآیند مدیریت ریسک با دیگران را میسر می-سازد، بلکه ابزار حسابرسی و حفظ داده های تاریخی پروژه را نیز ممکن می سازد. این امر به نوبه ی خود ایجاد ارتباط روشن و دقیق را در درون و خارج از پروژه ممکن می سازد که می تواند به افزایش موفقیت در محقق کردن اهداف پروژه، به ویژه اهداف مربوط به کیفیت، هزینه و زمان، منجر شود (1). چپمن و وارد از این طرز فکر حمایت می کنند و سایر جنبه ها نظیر توانمندسازی اعضای جدید تیم برای رسیدن به سرعت پروژه، و همچنین روشی برای شروع فرآیند مدیریت ریسک، از طریق ثبت اطلاعات غیرمبهم را لحاظ می نمایند (2). سنجش ریسک از تکنیک های مختلف بسیاری که برای کاربست های خاص ساخته شده اند استفاده می کند (3). این تکنیک ها برای کمک به کاربر در درک و شناسایی ریسک های مهم درون سیستم، و همچنین کمک به توسعه ی تولید در آینده طراحی شده اند. باوجوداین، بسیاری از این تکنیک های مدیریت ریسک پروژه بر سنجش یا تحلیل کل پروژه تمرکز می کنند تا افزایش زمان یا تفاوت هزینه ی واقعی و هزینه ی پیش بینی شده تعیین شود. اگرچه این ها جنبه های مهمی از پروژه هستند، این نوع ابزارهای سنجش و تحلیل اغلب مستلزم ساخت نقشه ی جزئی و دقیقی از پروژه هستند. این انواع برنامه ی ریزی جزئی در اصل در صنایعی رخ می دهند که جریمه های تأخیر در تحویل پروژه در قراردادها آمده اند و ریسک ها در برنامه مشخص شده اند. صنعت ساخت و ساز و MOD نمونه های اصلی این امر هستند و از این نوع تکنیک-های سنجش استفاده می کنند (4). باوجوداین، صنعت ساخت خودرو نمی تواند پروژه های خود را با این فعالیت های برنامه ریزی سفت و سخت مدیریت کند زیرا مدیریت کل پروژه در دست مهندسان حرفه ای است نه در دست مدیران پروژه ی حرفه ای (5). بنابراین، فعالیت های تحلیل و سنجش ریسکی که در ابتدای پروژه انجام می شوند و بر ماده ی مدیریت پروژه مبتنی هستند، را همیشه نمی توان در بخش ساخت خودرو به کار برد. این مقاله طرح و ساخت سیستم پایگاه داده ثبت ریسک را که برای استفاده در متدولوژی مدیریت ریسک ساخته شده شرح می دهد (4). سیستم پایگاه داده ثبت ریسک، ثبت ریسک و ابزار سنجش ریسک را با هم ادغام می کند. برای کمک به این توصیف، خلاصه ی کوتاهی از متدولوژی مدیریت ریسک و همچنین توضیحی در مورد این که ثبت ریسک و ابزار سنجش ریسک در کجای این فرآیند به کار می آیند ارائه خواهد شد. شرح نحوه ی استفاده از سیستم پایگاه داده در عمل و مزایای استفاده از آن نیز ارائه داده خواهد شد
پیش نمایش مقاله
پیش نمایش مقاله  سیستم پایگاه داده ی ثبت ریسک برای کمک به مدیریت ریسک پروژه

چکیده انگلیسی

This paper presents a Risk Register Database System, which incorporates a Risk Register and a Risk Assessment Tool which have been used to aid the management of project risk within an automotive company. The Risk Register is primarily a tool which has enabled the risks within a project to be documented and maintained irrespective of geographical location, and has provided the platform for the reduction and mitigation plans to be developed for the high level risks within the project. The Risk Assessment Tool uses the information documented within the Risk Register to enable the overall riskiness of a project to be reported on a regular basis and as such, track the effectiveness of utilising a Project Risk Management Methodology throughout the lifespan of a project.

مقدمه انگلیسی

One of the fundamental philosophies behind Project Risk Management is that the information which is generated through its use is applied within the project. To allow this, a Risk Register tool is generally used as a means of recording and documenting the information generated through the use of Project Risk Management. The Risk Register itself is an extremely effective tool to enable everyone involved in the project to consciously evaluate and manage the risks as part of the decision making process. It also provides a platform on which the mitigation actions and decisions can be made in the future, through ensuring a greater understanding and acceptance of the visible risks. However, more importantly, the Risk Register enables the risk reduction and mitigation plans within the project itself to be documented.

نتیجه گیری انگلیسی

Although ‘Risk Register’ is a term which is used within the literature on Risk Management, very little was found on its design and construction. Therefore, as a method of documenting the risks was required as part of a Risk Management Methodology, designed specifically for the Automotive Manufacturing Industry and implemented into projects in the Rover and BMW group, a Risk Register Database System was constructed. This Database enabled the Risk Management Methodology to be utilised effectively within an organisation which operates and is involved in projects spread across various different sites and countries. It provided a tool by which the risks within a project were effectively visualised, reduced and/or mitigated against as well as managed as part of the ongoing process of Risk Management. The design of the Risk Register Database System also enabled risks in a project to be easily added, updated, modified and utilised irrespective of geographical location.