دانلود مقاله ISI انگلیسی شماره 86196
ترجمه فارسی عنوان مقاله

اجرای نظریه‌های سازمانی برای کنترل کلان‌پروژه‌ها

عنوان انگلیسی
Applying institutional theories to managing megaprojects
کد مقاله سال انتشار تعداد صفحات مقاله انگلیسی
86196 2018 12 صفحه PDF
منبع

Publisher : Elsevier - Science Direct (الزویر - ساینس دایرکت)

Journal : International Journal of Project Management, Volume 36, Issue 1, January 2018, Pages 43-54

فهرست مطالب ترجمه فارسی
چکیده


کلمات کلیدی


1.مقدمه


2. نظریه نوآوری در مدیریت پروژه


3. مقدمه‌ای مختصر برای نظریه سازمانی 


4. چرا نظریه سازمانی لنزی مفید برای مشاهده کلان‌پروژه‌ها است؟


جدول 1. انواع دانش سازمانی مهم


6. ایجاد دستورالعمل تحقیقاتی برای تحلیل سازمانی کلان‌پروژه‌ها: شکاف‌ها و مسیری رو به جلو


جدول 2. مثال‌هایی از چیدمان‌های نهادی اتخاذ شده در کلان‌پروژه‌ها.


7. چگونه می‌توانیم تحقیقات رادر کلان‌پروژه‌ها با اجرای نظریه سازمانی انجام دهیم؟


1.7. تحلیل گفتمان


8. نتیجه‌گیری
ترجمه چکیده
این مقاله به طرح رادنی ترنر برای تدوین نظریه مدیریت پروژه کمک می‌کند. کارشناسان سازمانی که در حال مطالعه استراتژی هستند پیشنهاد می‌کنند باید توجه بیشتری به شیوه‌هایی کرد که در سازمان‌دهی و همچنین در زمینه‌های سازمانی مشارکت دارند. با گرفتن سرنخی از رویکردهای استراتژی در عمل، پیشنهاد می‌شود که نظریه‌های سازمانی برای پرداختن به برخی سوالات استفاده شود که به شکلی مناسب در ارتباط با کلان‌پروژه‌ها پاسخ خود را نیافته‌اند. نظریه سازمانی به نظر می‌رسد توجه کارشناسانی را جلب کرده است که به بررسی پروژه‌های زیربنایی، جهانی و بزرگ مطابق گزارش در مجله‌های مهندسی، مدیریت و ساختمان می‌پردازند. به شکلی فزاینده، مشهود است که حوزه مشکلات متصل به این پروژه‌ها فراتر از مسائل فنی است: آنها باید به صورت تلاش‌های اجتماعی-فنی درونه‌گذاری شده در قالب‌های سازمانی پیچیده تلقی شوند. نویسندگان پیشنهاد می‌کنند مطالعه نحوه مواجهه با تفاوت‌های سازمانی در محیط کلان‌پروژه‌ها کاربردهای نظری و عملی دارد.
ترجمه مقدمه
پروفسور رادنی ترنر در آثار اصلی خود به نظریه و عمل در مدیریت پروژه کمک کرده است. در کمک به فستشریفت با قصد ایفای نقش در آثار پروفسور ترنر در مدیریت پروژه، این مقاله در نظریه مدیریت پروژه با بررسی نحوه اجرای نظریه سازمانی برای مدیریت بهتر پروژه‌ها، با تمرکزی خاص بر کلان‌پروژه‌ها، بهره‌بخشی می‌کند. بنت فلایبرگ استدلال می‌کند که کلان‌پروژه‌ها گروهی کاملا متفاوت از پروژه‌ها هستند و باید کاملاً متفاوت از پروژه‌های متعارف کنترل شوند. با پیروی از نقش رهبری وی، استدلال می‌کنیم که کلان‌پروژه‌ها وظایفی اجتماعی فنی در مقیاس بزرگ هستند که در قالب‌های سازمانی پیچیده و درونه‌گذاری شده هستند. از این رو، همانطور که توسط برخی کارشناسان اشاره شد، کسانی که پروژه‌های زیرساختی جهانی را بررسی کرده بودند، در سازمان‌دهی این پروژه‌ها، فعالیت سازمانی باید پیشگام بر فعالیت فنی باشد. کارشناسان برجسته مدیریت پروژه نیز حامی نظر محققان مدیریت پروژه هستند که به نظریه سازمانی توجه می‌کنند تا محیط گسترده‌تری را بررسی کنند که پروژه‌ها در آن قرار گرفته‌اند. در این مقاله، استدلال می‌کنیم که، همراستا با حوزه استراتژی، که در آن توجه بیشتری به زمینه‌های سازمانی فعالیت می‌شود، نظریه سازمانی چارچوبی ارزشمند برای تفکر درباره سازمان‌دهی کلان‌پروژه‌ها فراهم می‌کند. علاوه بر این، پیشنهاد می‌کنیم برخی موانع برای کنترل موفق این پروژه‌ها حذف شوند تا به مزایایی برسیم که انتظار می‌روند ارائه دهند، سازمان‌های مشارکت‌کننده در ادراک، توسعه و اجرای کلان‌پروژه‌ها اغلب، اعم از تحقق یا عدم تحقق، اغلب سازمان‌های کارآفرین‌ هستند چون آنها زمینه‌ای را شکل می‌دهند که در آن کلان‌پروژه‌ها مصوب می‌شوند. به ابعاد تنظیمی، هنجاری و تشخیصی نظریه سازمانی اعمال شده برای تعارض‌های سازمانی می‌پردازیم که در طی چرخه عمر کلان‌پروژه‌ها لاجرم هستند. با فراهم کردن مثال‌هایی از چیدمان‌های سازمانی از نمونه کلان‌پروژه‌ها، نشان می‌دهیم چگونه چیدمان‌ها به پیچیدگی‌های محیطی پیش رو کلان‌پروژه‌ها می‌پردازند. بعد از بررسی تاثیرگذاری نظریه سازمانی بر کلان‌پروژه‌ها دستورالعمل تحقیقاتی را از این دیدگاه ایجاد کردیم که نه تنها سوالات اصلی تحقیق بلکه سوالات تحقیقاتی تحت بررسی را در منابع کلان‌پروژه‌ها بیان می‌کند. علاوه بر این، نشان می‌دهیم چگونه محققان مدیریت پروژه می‌توانند از روش‌های نوآور، با استفاده از تحلیل گفتمان به عنوان مثال، برای اجرای تحقیقات چارچوب‌بندی شده سازمانی استفاده کنند. بعد از پیشنهاد استفاده از لنزهای سازمانی برای پرداختن به چالش‌های خاص پیش رو کلان‌پروژه‌ها، از محققان دعوت می‌کنیم تا به برخی شکاف‌های تحقیقاتی شناسایی شده در این مقاله بپردازند. با انجام این کار، استدلال می‌کنیم، آنها بهتر قادر خواهند بود به تحویل موفق کلان‌پروژه‌ها با بررسی مشروعیت اجتماعی، سازمانی و سیاسی‌شان کمک کنند.
پیش نمایش مقاله
پیش نمایش مقاله  اجرای نظریه‌های سازمانی برای کنترل کلان‌پروژه‌ها

چکیده انگلیسی

This paper contributes to Rodney Turner's initiative to develop a theory of project management from practice. Organizational scholars studying strategy suggest that more attention needs to be paid to practices involved in organizing, as well as the institutional contexts in which these practices are embedded. Taking a cue from strategy-in-practice approaches, it is proposed that institutional theories can be used to address some questions that have not been answered adequately regarding megaprojects. Institutional theories also seem to be gaining the attention of scholars investigating large, global, infrastructure projects as reported in engineering, management and construction journals. Increasingly, it is evident that the problem areas attached to these projects stretch beyond technical issues: they must be considered as socio-technical endeavours embedded in complex institutional frames. The authors suggest that studying how to deal with institutional differences in the environment of megaprojects has both theoretical and practical implications.