دانلود مقاله ISI انگلیسی شماره 43673
ترجمه فارسی عنوان مقاله

آموزش پیشگیری از ریسک‌های ارگونومیکی برای اپراتورهای بازاریابی تلفنی: جنبه‌های متدلوژیک.

عنوان انگلیسی
Training on Ergonomic Risk Prevention for Telemarketing Operator: Methodological Aspects ☆
کد مقاله سال انتشار تعداد صفحات مقاله انگلیسی
43673 2015 8 صفحه PDF
منبع

Publisher : Elsevier - Science Direct (الزویر - ساینس دایرکت)

Journal : Procedia Manufacturing, Volume 3, 2015, Pages 6451–6458

فهرست مطالب ترجمه فارسی
چکیده

کلمات کلیدی

1.مقدمه

 ۲. استاندارد تنظیم مقررات ۱۷ و ضمیمه ۱: استانداردهای ارگونومیک در مرکز تماس

۲-۱- اسباب و ابزار فضای کار

۲-۲- تجهیزات فضای کار

۲-۳- شرایط محیطی کار

۲-۴- سازماندهی کارها

۲-۵- آموزش کارکنان

۲-۶- شرایط بهداشتی آسایش

۲-۷- برنامه‌های سلامت شغلی و پیشگیری از ریسک‌های محیطی

 ۲-۸- افراد دارای معلولیت

۳- متدلوژی بکار رفته برای آموزش پیشگیری از ریسک‌های ارگونومیک: تجربه بازاریابان تلفنی

۳-۱- گام اول: آشنایی و تعامل با گروه، به مدت ۱۵ دقیقه

۳-۲- گام دوم: درخواست تکمیل پرسشنامه خودارزیابی از دانش کارکنان درباره خطرات شغلی و راه‌های پیشگیرانه به مدت ۱۵ دقیقه:

۳-۳- گام سوم: برای حدود ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه فاکتورهای ریسک سلامتی تشریح شد، اطلاعاتی درباره علایم بیماری ارائه شد که می‌توانست با فعالیت‌ها ارتباط داشته باشد و راه‌های پیشگیری برای کاهش ریسک‌های مرتبط با کار بازاریابی تلفنی بیان شد:

۳-۴- گام چهارم: وقت استراحت برای نوشیدن قهوه به مدت ۱۵ دقیقه:

۳-۵- پنجم: طی یک ساعت فعالیت‌های عملی درباره استفاده صحیح از اسباب و وسایل و ساز و کارهای تنظیم آن‌ها و تجهیزات کاری و همچنین کشش‌های بدنی و استراحت‌های روحی و بصری با تکنیک‌های تنفسی، تکنیک‌های گرم کردن و استراحت‌های صوتی ارائه شد:

۳-۶- مرحله ششم: در ۱۵ دقیقه آخر بازاریابان تلفنی نقاط قوت و ضعف آموزش را ارزیابی کردند و همچنین توصیه‌هایی از طرف آن‌ها برای مرحله دوم آموزش در شش ماه بعد صورت گرفت.

۳-۷- خوشامدگویی و درخواست پر کردن پرسشنامه خودارزیابی برای ۱۵ دقیقه:

۳-۸- زمان پرسش و پاسخ به مدت ۴۰ دقیقه:

۳-۹- پایان کار با ارزیابی آموزش به مدت ۵ دقیقه:

۴- نکات پایانی
ترجمه کلمات کلیدی
آموزش - ارگونومیک - پیشگیری -
کلمات کلیدی انگلیسی
Training; Ergonomic; Prevention.
ترجمه چکیده
وزارت کار و اشتغال (MTE) در سال ۲۰۰۷ ضمیمه قانونی را درباره استاندارد ۱۷ تنظیم مقررات (استانداردهای ارگونومیک - NR17) برای فعالیت‌های بازاریابی تلفنی تصویب کرد. بنابراین، شرکت‌ها باید استانداردهای ارگونومیکی را در فضای کاری بکار گیرند و به اپراتورهای شما درباره خطرات شغلی مرتبط و راه‌های پیشگیری از آن آموزش دهند. پس از گذشت هشت سال از تنظیم این قانون نشانه‌ها حاکی از نقص این قوانین و مطلع نبودن کارکنان از خطرات شغلی که با آن روبه‌رو هستند و عدم آشنایی با راه‌ها و معیارهای پیشگیری از آن است. این مقاله قصد دارد تا متدلوژی مورد استفاده در آموزش پیشگیری از ریسک‌های شغلی را بر اساس ضمیمه ۲ از استاندارد NR17 برای بازاریابان تلفنی ارائه کند. متدلوژی: این فرآیند با بازدید و بررسی مشاهدات شرکت کنندگان از محیط کار آغاز می‌شود. سپس برنامه‌ریزی برای آموزش با حضور تمام متخصصان کاردرمانی و مدیران انجام می‌شود. پس از آن، ۴ ساعت به تبیین آموزش درباره خطرات شغلی و روش‌های پیشگیری از آن با استفاده از متدلوژی فعال و با حضور نمونه‌های مطالعاتی اختصاص می‌یابد. اقداماتی هم به صورت عملی برای آموزش چگونگی تنظیم اسباب و وسایل کار، پاکسازی تجهیزات، تکنیک‌های آماده‌سازی صدا، استراحت چشم‌ها و روحی و روانی و کشش‌های بدنی انجام می‌گیرند. پس از ۶ ماه بنابر توصیه NR، مرحله دوم آموزش انجام خواهد شد. نتایج: این تحقیقات اهمیت آموزش کارکنان نسبت به ریسک‌های شغلی و بکارگیری روش‌های پیشگیرانه را نشان می‌دهد. آموزش ۱۰۰ درصد اپراتورها انجام شده است. در پایان ۹۰ درصد از کارکنان آموزش را امری مهم تلقی کرده‌اند که در کار روزانه به آن‌ها کمک می‌کند. در مرحله دوم و پس از ۶ ماه، همه اپراتورها در سر کار خود باقی مانده بودند و ۱۰۰ درصد در آموزش شرکت کردند. در پایان یان مرحله نیز ۸۵ درصد آن‌ها آموزش را امری مهم دانستند که در کار روزانه به آن‌ها کمک خواهد کرد. ۱۰۰ درصد از آن‌ها بیان کردند که بکارگیری معیارهای پیشگیرانه نیز به التزام شرکت بستگی دارد.
ترجمه مقدمه
حوزه بازاریابی تلفنی مرکزی که بیشتر با نام مراکز تماس شناخته می‌شوند در سراسر جهان میلیون‌ها نفر را مشغول به کار کرده است. شاخه‌های متعددی از شرکت‌های حال حاضر: تلفنی، بانک‌ها، صنایع، کسب و کارها و خدمات رفاهی از خدمات بازاریابان تلفنی استفاده می‌کنند تا با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند، اطلاعاتی را به عموم مردم ارائه کنند، شکایات آن‌ها را دریافت کنند،کار فروش را انجام دهند، خدمات فنی ارائه کنند و بسیاری از موارد دیگر از این دست را تحقق بخشند. زمینه کاری بازاریابان تلفنی به وسیله مشخصه‌های یک شرکت تعیین می‌شود، یعنی وقتی مشتریان اپراتورها تقاضای کاری به صورت کلی مثلاً برای فروش محصولات و تحقیق درباره موضوعی را دارند، ارتباط با مشتریان و کاربران به صورتی «فعال» انجام می‌گیرد و وقتی آن متصدی تماسی را دریافت می‌کند و به دنبال برطرف کردن مطالبه‌ای مبنی بر شکایت، درخواست، درخواست راهنمایی و بسیاری موارد دیگر از این دست می‌رود این ارتباط شکلی «غیرفعال» به خود می‌گیرد [۱]. ارتباط بین بازاریابان تلفنی و مشتریان معمولاً به صورت خودکار رخ می‌دهد که در آن توزیع تماس‌های تلفنی به شکلی کامپیوتری انجام می‌شود و احتمال کنترل زمان‌های خدمات‌دهی در آن از سوی اپراتورها وجود ندارد [۲]. الزاماتی به وسیله شرکت تبیین شده تا تعداد استانداردی از تماس‌ها و میانگین مدت تماس‌ها بنابر آن الزامات حفظ شود و اوقات فراغتی مابین آن‌ها باشد که کارکنان برای نیازهای شخصی خود از آن زمان‌ها استفاده ‌کنند که همین امر به نوبه خود به واسطه شرایط پرتنشی که این کار دارد ناراحتی را بیشتر می‌کند. چون قابلیت اشتغال در این کار بالا است، افزایش قابل توجهی هم در حوزه شکایات مربوط به بیماری و غیبت از کار وجود داشته که ناشی از اختلالات اسکلتی-عضلانی (MSD) مرتبط با کار، مشکلات گفتاری، مشکلات شنوایی و بیماری‌های روحی و روانی بوده است. کارهای علمی ملی و بین‌المللی انجام شده از جمله مراجع [۲]، [۳] و [۴] ارتباط بین شکایات کارکنان با کار در مراکز تماس را تأیید کرده‌اند. در برزیل نگرانی درباره گروهی از افراد بیمار با شغل بازاریابی تلفنی، وزارت کار و اشتغال (MTE)را بر آن داشت که در سال ۲۰۰۷ ضمیمه‌ای را در استاندارد تنظیم مقررات (NR17 - استانداردهای ارگونومیکی) برای فعالیت‌های بازاریابی تلفنی تصویب کند [۶]، که در آن حداقل استانداردهای ارگونومیکی تبیین شده بود تا پیمانکاران بر اساس آن محیط کاری را فراهم سازند که بیشترین راحتی، ایمنی و کارایی در عملکرد را برای کارکنان خود ایجاد کنند. در بین این پارامترها مبحث آموزش نیز وجود دارد، بنابراین شرکت‌ها باید استانداردهای ارگونومیک را در فضای کار پیاده کنند و به اپراتورهای شما درباره خطرات شغلی و راه‌های پیشگیری از آن آموزش دهند. این مقاله قصد دارد تا متدلوژی مورد استفاده در آموزش پیشگیری از ریسک‌های شغلی را بر اساس ضمیمه ۲ از استاندارد NR17 برای بازاریابان تلفنی ارائه کند.
پیش نمایش مقاله
پیش نمایش مقاله  آموزش پیشگیری از ریسک‌های ارگونومیکی برای اپراتورهای بازاریابی تلفنی: جنبه‌های متدلوژیک.

چکیده انگلیسی

The Ministry of Labor and Employment - MTE in 2007 approved an attachment on the Regulatory Standard 17 (NR17 - Ergonomics) for telemarketing activity. Thus, companies should adopt ergonomics in the workplace and train your operators on occupational hazards and preventive measures. After eight years of regulation, also points up the breach of the said rule and the lack of information by the workers about the occupational risks they face and the preventive measures. This article aims to present the methodology used in training on prevention of occupational risks, based on Annex II of NR17 to telemarketers. Methodology: The process starts with the visit and participant observation of the work environment. Then schedule to training with all the OT and managers. After occurs a 04 hours clarifying trainning about occupational hazards and preventive measures using active methodology with case studies. Practical activities are carried out to learn to adjust the furniture, sanitize the equipment, voice preparation techniques, visual and mental relaxation and lengthening body. After 06 months as recommended by the NR, there is a second phase of training. Results: The research showed the importance of educating the worker about to occupational risks and the adoption of preventive measures. There was the training of 100% of the operators. In the end, 90% of workers considered the training important and will help in their day-to-day work. In the second phase, after 06 months, all remained at work and 100% participated in the training. In the end 85% considered the training important and will help in their day-to-day. 100% state that the adoption of preventive measures also depends on the company's commitment.