دانلود مقاله ISI انگلیسی شماره 43679
ترجمه فارسی عنوان مقاله

موضوعات ارگونومیک مرتبط با پوشش و تغییرات بدنی زنان مسن جدید

عنوان انگلیسی
Ergonomic Issues Related to Clothing and Body Changes of the New Elderly Women ☆
کد مقاله سال انتشار تعداد صفحات مقاله انگلیسی
43679 2015 6 صفحه PDF
منبع

Publisher : Elsevier - Science Direct (الزویر - ساینس دایرکت)

Journal : Procedia Manufacturing, Volume 3, 2015, Pages 5755–5760

فهرست مطالب ترجمه فارسی


چکیده

کلیدواژه ها

۱. مقدمه

۲. تغییرات بدن زن مسن

۳. طراحی لباس

۴. روش تحقیق

5. نتایج

۶. نتیجه گیری

شکل ۱. (a) تی شرت، بلوز و پیراهن؛ (b) کت و شلوار و ژاکت؛ (c) دامن

شکل ۲. (a) لباس سرتاسری؛ (b) شلوار؛ (c) شورت

شکل ۳. (a) بیکینی و لباس شنا؛ (b) لباس شکل دار
ترجمه کلمات کلیدی
افراد مسن - تن پوش - مدل سازی - بدن - مد - طراحی کردن - ارگونومی -
کلمات کلیدی انگلیسی
elderly; clothing; modeling; body; fashion; design; ergonomics.
ترجمه چکیده
این مقاله تغییراتی را نشان می دهد که در رابطه با بدن زنان مسن جدید و رابطه آنها با پوشش لباس رخ می دهد. هدف این مقاله، برسسی آن است که آیا زنان می توانند لباس های مناسب را در بازار برای نیازهای خود پیدا کنند و آیا موضوعات ارگونومیک مانند راحتی، قابل استفاده بودن، ایمنی و رفاه مورد توجه قرار می گیرند. در این مطالعه زنان ۶۱ تا ۶۸ ساله مورد بررسی قرار می گیرند تا احساسات زنان مسن جدید از طریق تصاویر نمایش داده شده از مدلهای گوناگون بدست آید، که این بحث راجع به پوشش را تشویق میکند، اینکه آیا این لباسها مناسب سن آنها است، آنها در مورد لباس ها چگونه فکر می کنند و آیا از آنها استفاده می کنند. نتایج نشان داد که مدلهای یافت شده در بازار، نیازهای درحال تغییر آنها را برآورده نمی سازند، بعضی لباسها با بدن آنها سازگاری ندارد، مانند لباسهای بدون آستین، خیلی تنگ یا خیلی کوتاه، شلوارهایی با کمر پایین، پارچه های چسبیده به شکم، شکلهای ناراحت کننده، یا پارچه ها و طرحهایی که برای سن و سال آنها ناجور است.
ترجمه مقدمه
جمعیت جهان به تدریج مسن می شود، نه تنها در کشورهای پیشرفته بلکه در کشورهای درحال توسعه نیز. پیدایش تکنولوژی ها و تحقیقات جدید و کشف داروهای جدیدی که وارد بازار می شود، به کاهش تدریجی و قابل توجه نرخ تولد در جهان اضافه می شود. در کل به جمعیت مسن در جامعه به عنوان گروهی نگاه می شود که بخشی از هیچکدام از فرآیندهای اجتماعی، اقتصادی یا مؤثر نیستند. با اینحال، علیرغم تغییرات ناشی از افزایش سن در بدن، شناخت و جامعه پذیری، امروزه افراد مسن خواهان آنند که کیفیت زندگی را بهبود دهند، هم به صورت فیزیکی از طریق ورزش و هم به صورت شناختی از طریق شرکت در مدارس، دوره ها و دانشگاه ها. در برزیل، رشد جمعیت بزرگسال نیز قابل توجه است. درحال حاضر حدود ۱۹ میلیون سالمند وجود دارد که حداقل ۱۰٪ از جامعه را نمایندگی می کند. [۱] با توجه به این افزایش جمعیت مسن، توجه به اضافه شدن یک زن سالمند جدید مهم است. زنان بیشتری با مشارکت در فعالیت های اجتماعی و حرفه ای فعال هستند. زن سالمند امروزی که از نظر اجتماعی و حرفه ای فعال است در سن شصت تا هفتاد و پنج سالگی قرار می گیرد. زنان، که علیرغم تغییراتی که بدن نشان می دهد مانند کاهش قد و افزایش وزن، باعث می شود ما فکر کنیم که نمی توانیم از همان استانداردهای اندازه گیری برای جمعیت بزرگسال برای تولید لباس های آنها استفاده کنیم. “این «بزرگسالان زیبا» جایگاه خاصی را در دنیا ایجاد کرده و خودشان را دوباره به وجود می آورند. آنها امضا کردن، رقصیدن، ساختن، دوست داشتن، بازی، کار، توطئه و غیره را ادامه می دهند. آنها بازنشسته نمی شوند، ولی قواعدی که آنها را وادار می کند تا مثل افراد مسن رفتار کنند را رد می کنند. آنها غایب، حذف، ناراحت، مریض و افسرده نمی شوند. آنها [...] کلیشه ها را رد کرده و امکانات جدیدی را برای کهنسالی ایجاد می کنند.” [۲]. همانند تغییر در بدن زنان کهنسال، ما طبق مطالعه Dreyfuss [۳] می توانیم بر ۶٪ کاهش متوسط قد و کاهش حجم عضله که موجب تغییرا دییگر می شود مانند کاهش تراکم استخوان و افزایش چربی که می تواند وزن را تا دو پوند در هر ده سال افزایش دهد. تغییرات شکم، خمیدگی و چربی انباشته، دیگر تغییرات اجتناب ناپذیر هستند. با اینحال، Lida [۴] به ما یادآوری می کند که علایم پیری در همه افراد مسن دیده می شود. افراد بالای ۶۰ سال اغلب قدرت و بنیه ای مانند افراد ۲۰-۳۰ ساله دارند. فعالیتهای مداوم، قابلیتهای فیزیکی، حرکتی و ذهنی افراد را حفظ می کند. علیرغم این تحلیل رفتگی، افراد مسن ناتوان از کار و زندگی نیستند، مخصوصا کسانی که در طول زندگی خودشان را آماده کرده اند، و تمرینات فیزیکی و/ یا فکری انجام داده اند. هدف این مقاله، نشان دادن تغییراتی است که در بدن زنان مسن رخ می دهد و مشکلات این زنان مسن جدید در رابطه با پوشش است.
پیش نمایش مقاله
پیش نمایش مقاله  موضوعات ارگونومیک مرتبط با پوشش و تغییرات بدنی زنان مسن جدید

چکیده انگلیسی

This article presents the changes that occur with the body of the new elderly women and their relationship with clothing. It aims to investigate if these women can find on the market the right clothes for their needs and if ergonomic issues such as comfort, usability, safety and welfare are being considered. This study investigated women between 61-68 years of age through focus groups in order to obtain their impressions of the new elderly women through images of various models presented, encouraging discussions about the clothes, whether they were or not appropriate for the age of the users, what were their thoughts about the clothes and if they would use them. The results showed that the models found in the market are not meeting their changing needs, some clothes do not favor the current conformation of their body, such as sleeveless blouses, too tight or too short dresses, pants with very low waist, excessive fabric near the abdomen, shapes that generate discomfort, or fabrics and prints said “unfit” for their age.