دانلود مقاله ISI انگلیسی شماره 47149
ترجمه فارسی عنوان مقاله

توسعه یک چارچوب برای پیاده سازی سیستم های حفظ و نگهداری جهانی با استفاده از روش مدل سازی ساختاری تفسیری

عنوان انگلیسی
Development of a Framework for Implementation of World-class Maintenance Systems Using Interpretive Structural Modeling Approach ☆
کد مقاله سال انتشار تعداد صفحات مقاله انگلیسی
47149 2015 6 صفحه PDF
منبع

Publisher : Elsevier - Science Direct (الزویر - ساینس دایرکت)

Journal : Procedia CIRP, Volume 26, 2015, Pages 424–429

فهرست مطالب ترجمه فارسی
چکیده


کلمات کلیدی


1.مقدمه


2. عناصر چارچوب برای پیاده سازی سیستم حفظ و نگهداری جهانی


جدول 1: عناصر هر مرحله از پیاده سازی WMS


3. روش ISM و توسعه مدل


3.1 ماتریس خود تعامل ساختاری (SSIM)


3.2 ماتریس قابلیت دستیابی


3.3 تقسیم بندی های سطح


3.4 طبقه بندی عناصر: تحلیل MIC-MAC


جدول 2: ماتریس خود تعاملی ساختاری


جدول 3: ماتریس قابلیت دستیابی نهایی


جدول 4: تکرار نخست تقسیم بندی سطح


4. شکل گیری مدل ISM و بحث و بررسی


جدول 5: تقسیم بندی سطح برای هر عنصر


شکل 2: چارچوبی برای پیاده سازی سیستم حفظ و نگهداری جهانی


5. نتیجه گیری
ترجمه کلمات کلیدی
سیستم کلاس جهانی تعمیر و نگهداری - نگهداری و تعمیرات بهره ور فراگیر - مدل سازی ساختاری تفسیری - وابستگی -
کلمات کلیدی انگلیسی
World class Maintenance Systems; Total Productive Maintenance; Interpretive Structural Modeling; Driving power; Dependence.
ترجمه چکیده
هدف این مقاله توسعه یک چارچوب برای پیاده سازی سیستم های حفظ و نگهداری جهانی با کمک روش مدل سازی ساختاری تفسیری می باشد. در کار قبلی، چارچوب برای WMS مطرح گردید، که به توصیف آنچه که WMS را تشکیل می دهد می پردازد. به دنبال مقاله، تلاشی جهت ارائه توضیح مفصل در خصوص نحوه پیاده سازی WMS توسط یک سازمان صورت می گیرد. جهت انجام این کار، یک قالب استاندارد برای توضیح پیاده سازی هر عنصر ارائه می گردد و روابط زمینه ایآن ها نیز توسط روش ISM توصیف می شوند که همین موضوع نشانگر نیروی محرکه و وابستگی هر عنصر است. اعتقاد بر این است که چنین ارائه هنجاری چارچوب به نفع مدیران در ارائه راهنمایی مناسب و جهت گیری در طول پیاده سازی WMS می باشد.
ترجمه مقدمه
با افزایش تقاضا در بهره وری، کیفیت و موجودیت، دستگاه ها پیچیده تر شده و سرمایه متمرکز می گردد. لابیب اشاره می نماید که توسعه و پیاده سازی برنامه حفظ و نگهداری فرآیند دشواری است که اغلب از نبود روش سیستماتیک و سازگار در عذاب می باشد. دلیل این موضوع این است که دو سازمان مشابه نیستند و هر سازمان از روش رویارویی با مشکلات حفظ و نگهداری مختص خود پیروی می نماید. به طور مشابه، مشاوران حفظ و نگهداری از کشورهای مختلف بهترین شیوه های مختلف را پیشنهاد نموده اند، که در سازمان مشتری اجرا می شوند و ادعا می نمایند که چنین شیوه هایی شامل سیستم های حفظ و نگهداری جهانی هستند. چارچوب WMS مبتنی بر مفاهیم مدنظر TPM می باشد، اما بهترین شیوه های موجود در هر عنصر را شامل می شود. یکی از معایب TPM این است که مدل پیاده سازی مناسب موجود نمی باشد. ناکاجیما روش پیاده سازی 12 مرحله ای را مطرح می نماید؛ با این حال کدام ابزار و فماوری ها در هر مرحله پیاده سازی می شوند به درستی توضیح داده نشده است. علاوه بر این، چارچوب های مختلف پیاده سازی مطرح شده توسط مشاوران متعدد پیچیده و گیج کننده بوده، منجر به شکست سازمان در اتخاذ TPM می شوند. از این رو، هدف این مقاله توسعه چارچوب سیستماتیک برای پیاده سازی WMS می باشد. جهت انجام این کار، روش مدل سازی ساختاری تفسیری اتخاذ می گردد. ISM روش برنامه ریزی پیشرفته تعاملی می باشد که باعث می شود گروهی از افراد، به عنوان یک تیم، به توسعه ساختاری بپردازند که جهت گیری و فرمان را در روابط پیچیده میان عناصر تحمیل می نماید.
پیش نمایش مقاله
پیش نمایش مقاله  توسعه یک چارچوب برای پیاده سازی سیستم های حفظ و نگهداری جهانی با استفاده از روش مدل سازی ساختاری تفسیری

چکیده انگلیسی

The purpose of this paper is to develop a framework for the implementation of World-class Maintenance Systems (WMS) with the help of Interpretive Structural Modeling (ISM) methodology. In our earlier work, the framework for WMS was proposed, which explained what constitutes WMS. As a follow up paper, an attempt has been made to present a detailed description about how an organization can implement WMS. To accomplish the same, a standard template is provided for describing the implementation of each and every element and their contextual relationships are also described by ISM methodology which shows driving power and dependence of each element. It is believed that such a normative presentation of the framework would benefit the managers in providing proper guidance and direction during implementation of WMS.