دانلود مقاله ISI انگلیسی شماره 47067
ترجمه فارسی عنوان مقاله

ارزیابی نقش دولت الکترونیک در اصلاح مدیریت عمومی: مورد وب سایت های رسمی فرمانداری شهری در اندونزی

عنوان انگلیسی
Evaluating the Role e-Government on Public Administration Reform: Case of Official City Government Websites in Indonesia ☆
کد مقاله سال انتشار تعداد صفحات مقاله انگلیسی
47067 2015 7 صفحه PDF
منبع

Publisher : Elsevier - Science Direct (الزویر - ساینس دایرکت)

Journal : Procedia Computer Science, Volume 59, 2015, Pages 27–33

فهرست مطالب ترجمه فارسی
چکیده

کلمات کلیدی

1.مقدمه

2.نقش دولت الکترونیک در اصلاح مدیریت عمومی

3.روش تحقیق

4.نتایج و بحث

جدول 1. وضعیت میزان خدمات و شفافیت وب سایت رسمی شهرهای اندونزی

جدول 2. وضعيت ارزش خدمات و شفافيت در  سطح ملی

جدول 3 : وضعیت خدمات و شفافیت در سطح منطقه

  جدول 4. کوریدور برای وضعیت ارزش خدمات و شفافیت

5.نتایج
ترجمه کلمات کلیدی
دولت الکترونیکی - اصلاحات مدیریت عمومی - دولت شهرستان - سایت اینترنتی - اندونزی
کلمات کلیدی انگلیسی
e-Government; Public Adminisrtration Reform; City Government; website; Indonesia
ترجمه چکیده
این مقاله وضعیت اجرای دولت الکترونیک در اصلاحات مدیریت عمومی (PAR) در اندونزی را با استفاده از نمونه هایی از برخی از وب سایت های رسمی مربوط به فرمانداری شهری را ارزیابی خواهد کرد. داده ها بر اساس چهار پارامتر شامل: خدمات مستند شهروندی، خدمات صدور مجوز کسب و کار، شفافیت برنامه ریزی و شفافیت مالی جمع آوری شد. هر کدام از این پارامترها با نمره 0،1،2،3 و یا 4اصلاح (IR) و بین همین محدوده 0 تا 4 محاسبه می شود. حدود 32 نمونه وب سایت از مراکز استان های اندونزی و شهرهای غیر از مرکز استان در جاوا گرفته شده است. نتیجه نشان می دهد که تنها 15.6٪ وبسایت هایی که دارای IR بین 2.75 تا 4.00 هستند به همراه شهر سورابایا دارای بالاترین رتبه هستند. در سطح ملی، با ترکیب درصد مقادیر 3 و 4 برای هر پارامتر، درصد خدمات 18.75٪ برای خدمات شهروندی، 37.50٪ برای خدمات کسب و کار، 25٪ برای شفافیت برنامه ریزی و 40.6٪ برای شفافیت مالی به دست امد. در همین حال، غرب اندونزی با 35.30٪، 52.94٪، 35٪ و 42٪ بالاتر از استان های شرق اندونزی با 0٪، 19.97٪، 13.34٪ و 40٪ است. با توجه به این، برای خدمات شهروندی و مجوز کسب و کار، کوریدور جاوا و سوماترا درصد 45.45٪ و 17٪، و 54.55٪ و 50٪ را داشتند که بالاتر از دیگر کریدورها بود. در شفافیت برنامه ریزی، کوریدور سوماترا دارای بالاترین نمره از 50٪ بود، سپس جاوا با 27٪ به دنبال ان شهر بود. با این حال، کوریدور ناستنگارا و بالی با 100٪ در شفافیت مالی بهترین بودند، به دنبال آن نیز جاوا و سوماترا با (46٪) و (34٪ بودند. به عنوان یک نتیجه، اصلاح مدیریت عمومی ( PAR) با استفاده از دولت الکترونیک در اندونزی هنوز به آرامی در حال اجرا است. غرب اندونزی، با کوریدور جاوا و سوماترا، برای اجرای وظیفه دولت الکترونیک بهتر از شرق اندونزی است. اما برای شفافیت مالی، کوریدور بالی و ناساتنکارا از شرق اندونزی بهترین است. توصیه می شود که هر فرماندار شهری محتوای استاتیک را افزایش دهد و به تدریج به محتوای تراکنش منتقل کند، مثلا برای کارت شناسایی که پیشرفت سفارش می تواند به صورت آنلاین از زمان ارائه درخواست صورت پذیرد.
ترجمه مقدمه
همانطور که ICT نقش مهمی در زندگی روزمره ایفا می کند، آن را نیز به عرصه واردی دولت می شود که به نام دولت الکترونیکی شناخته می شود. بعضی از کشورها اجرای آن را با سطوح مختلف گزارش داده اند. اندونزی خودش نیز برای اجرای وظایف دولتی به عنوان تنظیم کننده و ارائه خدمات عمومی به آن نیاز دارد. باستیان گفت که در سال 2003 اکثر ادارات اندونزی در اولین سطح دولت الکترونیک را اجرا کردند و این کار تنها از طریق وب سایت به شهروندان اطلاعات داده شد. تنها چند تن از ادارات اندونزی سطح دوم و سوم مانند SIMTAP) = سیستم مدیریت اطلاعات یک مرحله ای) را که توسط برخی از دولت های محلی توسعه یافته بود اجرا کردند. تحقیقات دیگری توسط دالان گزارش شده است که از 64 وب سایت، 45.2٪ در رده اطلاعاتی، 50٪ به عنوان پاسخگو و 4.8٪ به عنوان تراکنش بر اساس نسخه بانک جهانی، اقدام کردند. با توجه به پنج مرحله بلوغ دولت الکترونیک از نسخه UNDP، 55 درصد از وب سایت دولت اندونزی متعلق به مرحله اول است که در این راستا، 28 درصد در مرحله پیشرفته و 17 درصد در مرحله تعاملی هستند. فقط یک دولت الکترونیک محلی در مرحله تراکنش بود، اما هیچ یک در مرحله آخر اتصال نبودند. در حالی که هرمانا و سیلفیانتی اشاره کردند که تفاوت رتبه بندی وب متریک بین دولت محلی در جاوا و خارج از جاوا وجود دارد. در جاوا، وب سایت حکومتی یا حکومت منطقه ای غالب تر از وب سایت استانی است، اما در خارج از جاوا خلاف این موضوع وجود دارد. علاوه بر این، هرمانا و همکاران تأیید کردند که تمام وب سایت های دولتی خارج از جاوا اطلاعات و خدمات پایین تر از وب سایت های محلی در جاوا ارائه می دهند. علاوه بر این، تقسیم دیجیتالی در ارائه ویژگی و شفافیت مالی وجود دارد. در تمام گزارشات بالا در مورد وضعیت پیشرفت دولت الکترونیکی در داخل اندونزی صحبت می شود. برای دیدن مقایسه با سایر کشورها، یک تحقیق در سال 2013 توسط تیم دانشگاه وستا ژاپن مبنی بر اینکه اندونزی در رتبه 40 از 55 کشور جهان قرار دارد انجام شد. در کشور های عضور ASEAN، اندونزی پایین تر از سنگاپور (1)، تایلند (20) ، مالزی (24)، برونئی (31) و ویتنام (37) قرار دارد. اندونزی فقط بالای فیلیپین (41) و کامبوج (51) است. از میان 20 کشور عضو APEC، اندونزی 18 برابر فیلیپین و پرو (46) است. کشورهای دیگر مانند ایالات متحده آمریکا (3)، کره جنوبی (4)، ژاپن (6)، استرالیا (11)، چین (27)، برزیل (33) و روسیه (34) رتبه های دیگر را دارند. با این حال، هیچ گزارشی در مورد رابطه بین دولت الکترونیکی و اصلاحات اداری وجود ندارد. این امر منجر به انجام یک تحقیق برای دیدن وضعیت اجرای دولت الکترونیک به ویژه برای وب سایت های رسمی دولتی شهر انجام دهنده اصلاحات اداری دولتی در اندونزی است.
پیش نمایش مقاله
پیش نمایش مقاله  ارزیابی نقش دولت الکترونیک در اصلاح مدیریت عمومی:  مورد وب سایت های رسمی فرمانداری شهری در اندونزی

چکیده انگلیسی

This paper will evaluate the status of e-Government implementation on the Public Administration Reform (PAR) in Indonesia using samples of some official city government websites. Data were collected based on the four parameters of citizen document service, business permission service, planning transparency, and finance transparency. Each of these parameters will be evaluated with the score 0,1,2,3, or 4. Index of Reform (IR) is also calculated with the range 0 to 4. About 32 Websites samples are taken from the capital of provinces in Indonesia and non capital cities in Java. The result shows that only 15,6% websites having IR between 2.75 to 4.00 and city of Surabaya has the highest rank. Nationally, by combining the percentage of value 3 and 4 for each parameter, we obtain the percentage 18.75% for citizen service, 37.50% for business service, 25% for planning transparency, and 40.6% for finance transparency.. Meanwhile, West Indonesia with 35.30%, 52.94%,35%, and 42% is higher than East Indonesia with 0%, 19.97%, 13.34%, and 40%. Based on corridor, for the citizen service and business permission., Corridor Java and Sumatera had the percentage of 45.45% & 17%, and 54.55%& 50% which are higher than other corridors. On the planning transparency, Sumatra corridor had the highest score of 50%, then follow by Java with 27%. But corridor Bali&Nusatenggara with 100% is the best on the finance transparency, follow by Java (46%) and Sumatera (34%). As a conclusion, PAR using e-Gov in Indonesia is still running slowly. West Indonesia, with Java and Sumatera corridors, is better than East Indonesia in e-Gov implementation. But for the finance transparency, corridor Bali&NusaTenggara of East Indonesia is the best. It is recommended that each city government enhance the static content and gradually move to the transaction content, such as for ID card which the order progress can be known online since the order submission.