ترجمه فارسی عنوان مقاله
کشش انگیزشی بازخورد بازی ها ویدیویی، قوانین و تعامل اجتماعی: یکی دیگر از رویکردهای نظریه خود-تصمیم گیری
عنوان انگلیسی
The motivational pull of video game feedback, rules, and social interaction: Another self-determination theory approach
کد مقاله | سال انتشار | تعداد صفحات مقاله انگلیسی |
---|---|---|
91264 | 2017 | 21 صفحه PDF |
منبع
Publisher : Elsevier - Science Direct (الزویر - ساینس دایرکت)
Journal : Computers in Human Behavior, Volume 73, August 2017, Pages 446-450
فهرست مطالب ترجمه فارسی
چکیده
کلمات کلیدی
نظریه خود-تصمیم گیری و بازی های ویدیویی
مفاهیم مهم در بازی های ویدیویی
روش
شرکت کنندگان و روش ها
اندازه گیری
تحلیل و بررسی
نتایج
بحث
کلمات کلیدی
نظریه خود-تصمیم گیری و بازی های ویدیویی
مفاهیم مهم در بازی های ویدیویی
روش
شرکت کنندگان و روش ها
اندازه گیری
تحلیل و بررسی
نتایج
بحث
ترجمه کلمات کلیدی
بازی های ویدئویی، آزمایشی نظریه خودمختاری، بازخورد، قوانین،
کلمات کلیدی انگلیسی
Video games; Experiment; Self-determination theory; Feedback; Rules;
ترجمه چکیده
مطالعات زیادی به درک اینکه مخاطبان از چه راهی بوسیله رسانه ها سرگرم می شوند، اختصاص یافته است. بورسیه-های تحصیلی نیز به تازگی بر این تمرکز یافته اند که چگونه مخاطبان از بازی های ویدیویی لذت می برند. اهمیت این مساله آنجاست که 183 میلیون نفر در ایالات متحده یا به عبارتی 49٪ بزرگسالان آمریکایی بازی های ویدیویی می-کنند (دوگان، 2015؛ مک گونیگال ان.دی .). شواهد تا به امروز نشان می دهد که بازی های ویدیویی به سبب دارا بودن کنترل کیفیت، گزینه های چند نفری و برقراری ارتباط با شخصیت ها، لذت بخش هستند (باومن و همکاران ، 2016 ؛ رایان، ریگبی و پزیبلیسکی ،2006؛ تمبورینی، باومن، ادن، گیرزاد و اورگان 2010). هدف از این مطالعه کشف بیشتر این پدیده است. این مقاله به ویژه نشان می دهدکه بیشتر بازی های ویدیویی را می توان از منظر نوع بازخورد، قوانین وضع شده از سوی بازی و عناصر اجتماعی بازی درک کرد - مفاهیمی که در بازی های ویدیویی مهم تلقی می شوند.