دانلود مقاله ISI انگلیسی شماره 125656
ترجمه فارسی عنوان مقاله

مطالعه خاطرات مقایسه‌های ظاهری اجتماعی و سرخوردگی نیاز در زنان جوان

عنوان انگلیسی
A diary study of appearance social comparisons and need frustration in young women
کد مقاله سال انتشار تعداد صفحات مقاله انگلیسی
125656 2018 7 صفحه PDF
منبع

Publisher : Elsevier - Science Direct (الزویر - ساینس دایرکت)

Journal : Personality and Individual Differences, Volume 122, 1 February 2018, Pages 120-126

فهرست مطالب ترجمه فارسی
چکیده

کلمات کلیدی

1. مقدمه

1.1 احساسات خودآگاه

1.2 ارزیابی زیست محیطی لحظه‌ای

1.3 نقش بالقوه روانشناختی سرخوردگی نیاز

1.4. اهداف مطالعه

2. روش

2.1 شرکت‌کنندگان

2.2. معیارها

2.2.1 مقایسه‌های ظاهری صعودی

2.2.2. ناامیدی روانشناختی

2.2.3. بدن و ظاهر احساسات خودآگاه

2.2.4. افکار و رفتارهای جبرانی رژیم غذایی و ورزشی

2.2.5. BMI

2.3 رویه ها

2.4 تجزیه و تحلیل داده ها

3. نتایج

3.1 تجزیه و تحلیل اولیه

جدول 1. تجزیه و تحلیل روند برای همه متغیرهای دفتر خاطرات.

جدول 2. همبستگی مرتبه صفر بین مقایسه حالت صعودی حالت و صفت و سرخوردگی نیاز و BMI دارد.

3.2 تحلیل‌های اصلی

4. بحث

جدول 3. همبستگی‌های نظم صفر بین احساسات خودآگاه مربوط به ظاهر، افکار در مورد، و محدودیت رژیم غذایی و رفتارهای ورزشی.

4.1 محدودیت ها، نقاط قوت و پیامدهای عملی را مطالعه کنید

جدول 4. اثرات مقایسه ظاهر صعودی و سرخوردگی نیاز در احساسات خودآگاه مربوط به ظاهر، افکار در مورد، و محدودیت رژیم غذایی و رفتارهای ورزشی.

شکل 1. تعامل بین مقایسه وضعیت صعودی و وضعیت سرخوردگی نیاز در افکار محدودیت رژیم غذایی دارد.

4.2 نتیجه

سپاسگزاریها

 
ترجمه کلمات کلیدی
مقایسه های اجتماعی، نظریه خودمختاری، ارزیابی مکانیک زیست محیطی، محدودیت غذایی،
کلمات کلیدی انگلیسی
Social comparisons; Self-Determination Theory; Ecological Momentary Assessment; Dietary restriction;
ترجمه چکیده
هدف از این پژوهش بررسی اثرات صعودی مقایسه‌های ظاهری و سرخوردگی روان‌شناختی نیاز در مورد احساسات خودآگاه به ظاهر و رژیم‌های غذایی جبرانی و ذهنیات و رفتارهای ورزشی بود. یک طرح ارزیابی زیست‌محیطی لحظه‌ای بر روی زنان جوان اِعمال شده بود (n=126؛ Mage= 21.26؛ SD=2.76) که در آن به مدت یک هفته، سه بار در روز و هر یک روز در میان به پیمایش‌ها پاسخ می‌دادند. معیارهای نتیجه‌ی این پیمایش‌ها شامل احساسات خودآگاه در مورد ظاهر و بدن (خجالت، گناه و غرور اصیل و غرور اهانت‌کننده) و (ذهنیات) محدودیت رژیم غذایی و ورزش بود. مدل‌سازی خطی ترکیبی نشان داد که مقایسه‌های صعودی در مورد ظاهر و سرخوردگی روان‌شناختی نیاز، مستقلا چندین احساس و رفتار غیرانطباقی مبتنی‌بر ظاهر را پیش‌بینی می‌کنند. برای ذهنیات محدودیت رژیم غذایی، تعاملی پدیدار گشت که به موجب آن ذهنیات محدودیت رژیم غذایی، در شرایطی که شرکت‌کنندگان در مقایسه‌های صعودی ظاهر درگیر بودند و سطوح بالایی از سرخوردگی نیاز را گزارش می‌دادند، تشدید می‌شد. یافته‌ها نشان می‌دهد که نه تنها مقایسه‌های صعودی ظاهر بلکه سطوح بالای حالت سرخوردگی نیاز می‌تواند زنان را در مقابل احساسات خودآگاه و رژیم غذایی جبرانی و ذهنیات و رفتارهای ورزشی آسیب‌پذیرتر کند.
ترجمه مقدمه
نظریه‌ی مقایسه‌ی اجتماعی (SCT) فستینگر به عنوان چارچوبی برای درک چگونگی شکل‌گیری قضاوت‌های افراد در مورد ظاهرشان استفاده شده است (کورنینگ ، کروم و اسمیتام 2006). طبق نظریه‌ی فستینگر، در قضاوت در مورد کفایت ویژگی‌های مربوط به خود، افراد ممکن است در سه نوع مقایسه متفاوت درگیر باشند. مقایسه‌های اجتماعی صعودی به افرادی اطلاق می‌شود که خود را با شخصی مقایسه می‌کنند که تصور می‌کنند در یک ویژگی خاص بهترین است. مقایسه‌های رو به پایین به موقعیت‌هایی اشاره دارد که در آن افراد خود را برتر از هدف مورد مقایسه می‌دانند. سرانجام، مقایسه‌های جانبی به موقعیت‌هایی اشاره دارد که در آن فرد قضاوت می‌کند که شبیه شخص مورد نظر است. در حوزه ظاهر، نتایج مطالعات تجربی نشان داده است که مقایسه صعودی ظاهر به طور مداوم با نتایج منفی تصویر بدن، از جمله عدم رضایت از بدن ارتباط دارد، زیرا درگیر شدن در چنین مقایسه‌هایی، تابسندیدگی‌های ظاهری فیزیکی را برجسته می‌کند (لهانی ، کروثر و میکلسون 2007). SCT مدعی است که اگر فردی از ظاهر خود ناراضی باشد، رفتارش در جهت به حداقل رساندن اختلافات موجود خواهد بود (کورنینگ و همکاران، 2006). این رفتار ممکن است به شکل اتخاذ رفتارهای کنترل وزن جبرانی باشد که تهدیدی برای سلامتی است. در واقع، تمایل به انجام مقایسه‌های صعودی برای پیش‌بینی آسیب‌شناسی تغذیه در زنان در سنین دانشگاه (به عنوان مثال، آریگو ، شوماخر و مارتین ، 2014) مشخص شده است.
پیش نمایش مقاله
پیش نمایش مقاله  مطالعه خاطرات مقایسه‌های ظاهری اجتماعی و سرخوردگی نیاز در زنان جوان

چکیده انگلیسی

The purpose of the study was to examine the effects of state upward appearance comparisons and psychological need frustration on appearance self-conscious emotions, and compensatory dieting and exercise thoughts and behaviours. An Ecological Momentary Assessment design was employed with young women (n = 126; Mage = 21.26; SD = 2.76) who responded to surveys 3 times daily every other day for 1 week. Outcome measures included body and appearance self-conscious emotions (shame, guilt, and authentic and hubristic pride) and (thoughts of) dietary restriction and exercise. Mixed linear modelling showed that upward appearance comparisons and psychological need frustration independently predicted several maladaptive appearance-based emotions and behaviours. For thoughts of dietary restriction, an interaction emerged, whereby thoughts of dietary restriction were intensified in situations when participants engaged in upward appearance comparisons and reported high levels of need frustration. The findings suggest that not only upward appearance comparisons but also high levels of state need frustration can make women more vulnerable to self-conscious emotions and compensatory dieting and exercise thoughts and behaviours.