ترجمه فارسی عنوان مقاله
عینیت گرایی اخلاقی و یک خدای مجازات کننده
عنوان انگلیسی
Moral objectivism and a punishing God
کد مقاله | سال انتشار | تعداد صفحات مقاله انگلیسی |
---|---|---|
180096 | 2019 | 7 صفحه PDF |
منبع
Publisher : Elsevier - Science Direct (الزویر - ساینس دایرکت)
Journal : Journal of Experimental Social Psychology, Volume 80, January 2019, Pages 1-7
فهرست مطالب ترجمه فارسی
چکیده
کلمات کلیدی
1.مطالعه
1.1 روش
1.1.1 شرکت کنندگان
١.١.٢ مواد و روش كار
١.٢ نتايج و بحث
١.٢.١ نتايج
١.٢.٢ بحث
٢ مطالعه ٢
٢.١ روش
٢.١.١ شركت كنندگان
2.1.2مواد و محصولات :
2.2 نتایج و بحث:
شکل 1: معنی پاسخ های عینی گرایی به پرکردن الوهیت و خنثی . میله های خطا استاندارد خطای معنی را نشان می دهد.
3.1 روش
3.1.1 شرکت کنندگان
3.2.1 مواد و محصولات :
3.2 بحث و نتایج:
شکل2: معنی عشق خدایی و مجازات خدایی در موقعیت ها (کنترل ، نسبی و قطعی). نوارهای خطا نشان دهنده خطای استاندارد معنی هستند.
1. مطالعه اول
1.1 روش مورد مطالعه
1.1.1 شركت كنندگان
4. بحث عمومی
کلمات کلیدی
1.مطالعه
1.1 روش
1.1.1 شرکت کنندگان
١.١.٢ مواد و روش كار
١.٢ نتايج و بحث
١.٢.١ نتايج
١.٢.٢ بحث
٢ مطالعه ٢
٢.١ روش
٢.١.١ شركت كنندگان
2.1.2مواد و محصولات :
2.2 نتایج و بحث:
شکل 1: معنی پاسخ های عینی گرایی به پرکردن الوهیت و خنثی . میله های خطا استاندارد خطای معنی را نشان می دهد.
3.1 روش
3.1.1 شرکت کنندگان
3.2.1 مواد و محصولات :
3.2 بحث و نتایج:
شکل2: معنی عشق خدایی و مجازات خدایی در موقعیت ها (کنترل ، نسبی و قطعی). نوارهای خطا نشان دهنده خطای استاندارد معنی هستند.
1. مطالعه اول
1.1 روش مورد مطالعه
1.1.1 شركت كنندگان
4. بحث عمومی
ترجمه کلمات کلیدی
روانشناسی اخلاقی، روانشناسی دین، مفهوم خداوند، دین و اخلاق، متاعکس
کلمات کلیدی انگلیسی
ترجمه چکیده
بسیاری از فیلسوف های اخلاقی فرض کرده اند که مردم عادی عینیت گرایی اخلاقی را پذیرفته اند. اما اگر اینگونه باشد چرا مردم باید عینیت گرایی را بپذیرند؟ یک احتمال، ارتباط گسترده بین مذهب و اخلاق در زندگی عادی است. برخی نظریه پردازان ادعا می کنند که خداوند، ضامن خدایی حق و باطل است و اخلاق را جامع و مطلق تعبیر می کنند. اما آیا اعتقاد به خدا فی نفسه برای عینیت گرایی اخلاقی کافی است؟ در این مقاله، ما تحقیقی ابتکاری برای بررسی ارتباط بین فرااخلاق و مفاهیم خاصی درباره ی خدا بین شرکت کنندگان مذهبی ارائه می-دهیم. مطالعه شماره 1 نشان می دهد که وقتی تعصبات مذهبی، سن و اعتقادات را در میان ویژگی های محبوب خدا نظارت میکنیم، این اعتقاد به ویژگی های مجازات کننده ی خداست (به خصوص وجود جهنم) که به طور منحصر به فردی رد نسبیت گرایی اخلاقی را پیش بینی می کند. مطالعه 2 نشان می دهد که پیروان ادیان ابراهیمی احتمال بیشتری دارد که عینیت گرایی اخلاقی را زمان تفکر به الوهیت، بدون در نظر گرفتن ویژگی های محبوب یا مجازات کننده ی خدا تایید کنند. و مطالعه ی 3 نشان می دهد که احتمال بیشتری دارد تعلیم عینیت گرایی اخلاقی باعث شود خداپرستان ویژگی های مجازات کننده ی خدا را تایید کنند. این داده ها یک تصویر عمومی ارائه داده-اند. از نظر خداپرستان ابراهیمی، ویژگی های خاص خدا با این سوال که آیا دستورات اخلاقی او واقعی و عینی است، مرتبط نیست. و اگرچه خداپرستان به شدت ویژگی های محبوب خداوند را تایید می کنند، تمرکز بر ماهیت عینی اخلاق می تواند ماهیت مجازات کننده ی خدا را روشن سازد و خداپرستان را خاطر نشان سازد که اخلاق عینی نیازمند یک ضامن خدایی برای عدالت است تا آن را اجرا کند.