دانلود مقاله ISI انگلیسی شماره 60540
ترجمه فارسی عنوان مقاله

افسردگی، تنهایی و اعتیاد به اینترنت: اهمیت خود کنترلی پایین

عنوان انگلیسی
Depression, loneliness and Internet addiction: How important is low self-control?
کد مقاله سال انتشار تعداد صفحات مقاله انگلیسی
60540 2014 7 صفحه PDF
منبع

Publisher : Elsevier - Science Direct (الزویر - ساینس دایرکت)

Journal : Computers in Human Behavior, Volume 34, May 2014, Pages 284–290

فهرست مطالب ترجمه فارسی
چکیده

کلمات کلیدی

1.مقدمه

1.1 افسردگی، تنهایی و اعتیاد به اینترنت

1.2 خود‌کنترلی پایین و اعتیاد به اینترنت

۱.۳ نقش خود‌کنترلی پایین در افسردگی، تنهایی و اعتیاد به اینترنت

۲. روش‌ها

۲.۱. شرکت‌کننده‌ها

2.2 ارزیابی ها

2.3 فرایند‌ها

2.4. تجزیه و تحلیل

3. نتایج

4. بحث

4.1 پیامدهای مشاوره‌

4.2 مفاهیمی برای تحقیقات بعدی

4.3. محدودیت ها
ترجمه کلمات کلیدی
افسردگی؛ تنهایی؛ اعتیاد به اینترنت؛ خود کنترلی
کلمات کلیدی انگلیسی
Depression; Loneliness; Internet addiction; Self-control
ترجمه چکیده
هدف این مطالعه بررسی رابطه مستقیم و غیر مستقیم بین افسردگی، تنهایی، خود‌کنترلی پایین و اعتياد به اینترنت در نمونه‌ای متشکل از جوانان کشور ترکيه بر اساس مدل شناختی-رفتاری استفاده از اینترنت مشکل‌ساز تعمیم‌یافته است. اطلاعات مربوط به این مطالعه از 648 دانشجوی کارشناسی با میانگین سنی 22.46 سال (SD = 2.45) جمع آوری شده است. از شرکت کنندگان درخواست شد که میزان افسردگی تنهایی، خود‌کنترلی و اعتیاد به اینترنت را درجه بندی کنند. برای امتحان این مدل که در آن افسردگی و تنهایی از طریق خود‌کنترلی پایین منجر به اعتياد به اینترنت می شود، از مدل معادلات ساختاری استفاده شده است. يافته‌ها نشان داد که از این دو عامل فقط تنهايي مرتبط با اعتياد به اينترنت از طريق خود کنترلی پایین بوده است. نتایج از نظر مدل شناختی- رفتاری استفاده از اینترنت مشکل ساز تعمیم‌یافته و پیامد‌های این عمل بررسی شده‌اند.
ترجمه مقدمه
میزان مصرف اینترنت در ترکیه در سال‌های اخیر به طرز قابل توجهی افزایش یافته است. میزان استفاده از اینترنت برای گروه سنی 16 تا 24 سال از 4/50 درصد در سال 2007 به 8/65 درصد در سال 2011 افزایش یافته است (تورکاستات، ۲۰۱۱) این افزایش سریع به طور اجتناب ناپذیری منجر به مسائلی چون استفاده از اینترنت مشکل‌ساز (کیم و دیویس، 2009) و اعتیاد به اینترنت (بلاک، 2008) شده است. به نظر می‌رسد میزان خطر اعتياد به اینترنت بین 8.68٪ و 18.4٪ باشد (وانگ، لی و چانگ، ۲۰۰۳) . اخیرا در مطالعه‌ای در ترکیه، کومرت و اوگل (۲۰۰۹) دریافتند که 4.5٪ از شرکت کنندگان (96.4٪ نمونه کمتر از 16 سال داشتند و3.6 درصد 17ساله و بزرگ‌تر بودند) می‌توانند به عنوان معتاد به اینترنت شناخته شوند. در این تحقیقات هيچ توافق روشنی در مورد این وجود ندارد که از چه اصطلاحی باید برای مشکلات مربوط به اینترنت استفاده شود. اصطلاحاتی که اخیرا به کار رفته‌اند عبارتند از: اعتیاد به اینترنت (بلاک، ۲۰۰۸) ، وابستگی اینترنت (شرر، ۱۹۹۷) ، استفاده اجباری (میرکر، ون دن ایگندن و گارتسن، ۲۰۰۶) ، استفاده از اینترنت مشکل‌ساز (شاپیرا، گلد اسمیت،کک،خوسلا و مکلوری، ۲۰۰۰) ، استفاده بیمارگونه از اینترنت (دیویس، 2001)، و استفاده غیر مجاز از اینترنت (لارز، لین و ایستن، ۲۰۰۳) . هر چند بحث در مورد مفهوم‌سازی این مساله همچنان ادامه دارد، مطالعات متعددی به این نتیجه رسیده‌اند که مشکلات استفاده از اینترنت با اختلالات عملکرد روانی و اجتماعی همراه است (کنان، آتا‌اوغلو، اوزستین و ایسماعیل، ۲۰۱۲؛ کو، ین، لویی، هانگ و ین، ۲۰۰۹؛ یوانگ، ۱۹۹۸) علاوه بر این، یافته های اخیر ارتباطاتی بین تنهایی، افسردگی و اعتیاد به اینترنت ثبت کرده‌اند (کاپلان، ۲۰۰۷؛ گامز-گودیکس، ویلا جرج و کالوت، ۲۰۱۲؛ کوناز ریاس، فرناندز و گامز گودیکس ۲۰۱۰؛ اوداچی و کالکان، ۲۰۱۰). با وجود این، روشن نیست به چه روشی یا توسط چه مکانیسمی تنهایی و افسردگی با اعتیاد به طور کل و اعتیاد به اینترنت به طور خاص مرتبط هستند. بنابراین، اهداف این تحقیق بررسی روابط بین افسردگی، تنهایی، خود‌کنترلی پایین و اعتیاد به اینترنت و بررسی نقش واسطه خود‌کنترلی پایین به عنوان رابط بین افسردگی، تنهایی و اعتیاد به اینترنت است. 1.1 افسردگی، تنهایی و اعتیاد به اینترنت تحقیقات قبلی مشکلات روانی مانند تنهایی و افسردگی را به عنوان عوامل خطر برای اعتياد به طور کلی (سینا،
پیش نمایش مقاله
پیش نمایش مقاله  افسردگی، تنهایی و اعتیاد به اینترنت: اهمیت خود کنترلی پایین

چکیده انگلیسی

This study aimed to explore both the direct and indirect relationships between depression, loneliness, low self-control, and Internet addiction in a sample of Turkish youth, based on a cognitive-behavioral model of generalized problematic Internet use. Data for the present study were collected from 648 undergraduate students with a mean age of 22.46 years (SD = 2.45). Participants completed scales for depression, loneliness, self-control and Internet addiction. Structural equation modeling was used to test the model in which depression and loneliness predicted Internet addiction through low self-control. The findings revealed that of the two factors, only loneliness was related to Internet addiction through low self-control. The results are discussed in terms of the cognitive-behavioral model of generalized problematic Internet use, and implications for practice are considered.