دانلود مقاله ISI انگلیسی شماره 114415
ترجمه فارسی عنوان مقاله

آموزش و آزمون تصادفی یک مداخله مصاحبه انگیزشی برای افزایش فعالیت فیزیکی سبک زندگی و پیشرفت نقش خود گزارشی در افراد بالغی که آرتریت دارند.

عنوان انگلیسی
A randomized trial of a motivational interviewing intervention to increase lifestyle physical activity and improve self-reported function in adults with arthritis
کد مقاله سال انتشار تعداد صفحات مقاله انگلیسی
114415 2018 9 صفحه PDF
منبع

Publisher : Elsevier - Science Direct (الزویر - ساینس دایرکت)

Journal : Seminars in Arthritis and Rheumatism, Volume 47, Issue 5, April 2018, Pages 732-740

فهرست مطالب ترجمه فارسی
چکیده

کلمات کلیدی

گزارش معانی و ارزش بالینی

متدها

جمعیت تحقیق

پروسه‌ها مطالعه

معالجه

توصیف‌کننده‌های نمونه

نتایج

آنالیز آماری

نتایج 

شرکت‌کنندگان درد مفاصل زانو

شکل 1) نمودار جریان نمونه تحقیق درد مفاصل زانو نمونه آنالیز شامل شرکت‌کنندگان با داده‌ها و نتایج و هر داده از 3 و 6 و 12 و 24 ماهه ارزیابی دوره‌های فعالیت فیزیکی

جدول 1 ) ویژگی‌های خز مبدأ ویژگی‌های IMPAACT

شرکت‌کنندگان آرتریت روماتیسمی

جدول 2. نتایج در 3، 6، 12 و 24 ماه ارزیابی پس از درمان که برای ارزش‌های خط مبنا برای شرکت‌کنندگان با درد مفاصل و درد زانو تعدیل و تنظیم شده است. 

بحث

شکل 2- نمودار جریان نمونه تحقیق آرتریت‌های روماتیسمی . نمونه آنالیز شامل شرکت‌کنندگان یا نتایج خط مبنای و داده‌های 3،6، 12 و 24 ماه و ارزیابی درمانی

جدول 3- نتایج در ارزیابی 3، 6، 12 و 24 ماه درمان که برای مقادیر خط مبنا جهت شرکت‌کنندگان با آرتریت‌های روماتیسمی تعدیل‌شده است (n=178).

 
ترجمه کلمات کلیدی
آرتریت روماتوئید، آرتروز، کارازمایی بالینی، مصاحبه فعال فعالیت بدنی شیوه زندگی، شتاب سنج،
کلمات کلیدی انگلیسی
Rheumatoid arthritis; Osteoarthritis; Clinical trial; otivational interviewing; Lifestyle physical activity; Accelerometer;
ترجمه چکیده
پیش‌زمینه: آرتریت دلیل پیشروی درد مزمن و محدودیت‌های تابعی است تمارین برای پیشرفت قدرت و نقش و کاهش درد مفید و موثرند. ما اکثر مداخله فیزیکی سبک زندگی مبتنی بر مصاحبهٔ انگیزشی را بر نقش فیزیکی خود گزارشی در افراد بالغ مبتلا به آرتریت زانو یا آرتریت‌های روماتیسمی آزمایش کردیم. روش‌ها: شرکت‌کنندگان برای مداخله یا کنترل به‌صورت تصادفی انتخاب‌شده‌اند. شرکت‌کنندگان گروه کنترل یک توصیهٔ پزشکی ساده دریافت کردند تا فعالیت فیزیکی‌شان را جهت تحقق راهنمایی‌های ملیتی افزایش دهند. شرکت‌کنندگان مداخله توصیهٔ پزشکی مشابهی را علاوه بر جلسات مصاحبهٔ انگیزشی دریافت کردند. که 3 و 6 و 12 ماه طول کشید این جلسات روی تسهیل زمینهٔ هدف فعالیت پزشکی سبک زندگی متمرکز شد. نتایج اولیه در تابع فیزیکی خود گزارشی تغییر کرد و نتایج ثانویه دردی بود که خود افراد گزارش کرده بودند. و فعالیت فیزیکی توسط شتاب سنج اندازه‌گیری شد. نتایج ثانویه، درد خویش گزارش‌شده و فعالیت فیزیکی اندازه‌گیری شده با شتاب سنج بود. نتایج خود گزارشی koa به‌وسیلهٔ شاخص ورم مفاصل و استخوان‌های دانشگاه ام سی مستر و اونتاریوی غربی برای koa و پرسشنامه‌های ارزیابی سلامت برای ra ارزیابی شد. نتایج برحسب خط مبنای 3 و 6 و 12 و 24 ماه ارزیابی شد. حسابرسی رگراسیون چند گانه برای مقیاس‌های تکرار شده برای ارزیابی اثر مداخله کلی روی نتایج کنترل شده جهت مقادیر مبنا بکار رفت. نتایج: شرکت‌کنندگان شامل 155 فرد بالغ با koa و 185 فرد بالغ با RA بودند در میان شرکت‌کنندگان KOA پیشرفت تابع فیزیکی WOMAC در گروه مداخله در مقایسه با گروه کنترل بیشتر بود. پیشرفت درد WOMAC در گروه مداخله در مقایسه با گروه کنترل بیشتر بود. هیچ تغییر چشم‌گیری در فعالیت‌های فیزیکی وجود نداشت. در میان شرکت‌کنندگان RA هیچ اثر مداخلهٔ چشمگیری یافت نشد. نتیجه‌گیری: شرکت‌کنندگان با KOA که مداخله در سبک زندگی را دریافت می‌کنند پیشرفتی میانگین را در نقش خود گزارشی تجربه می‌کنند و در مقایسه با گروه کنترل به درد پیشرفته گرایش دارند. علاوه بر این پالایش این مداخله برای پیشرفت قوی تر نقش درد و فعالیت فیزیکی موردنیاز است.
پیش نمایش مقاله
پیش نمایش مقاله  آموزش و آزمون تصادفی یک مداخله مصاحبه انگیزشی برای افزایش فعالیت فیزیکی سبک زندگی و پیشرفت نقش خود گزارشی در افراد بالغی که آرتریت دارند.

چکیده انگلیسی

Participants with KOA receiving the lifestyle intervention experienced modest improvement in self-reported function and a trend toward improved pain compared to controls. There was no intervention effect for RA participants. Further refinement of this intervention is needed for more robust improvement in function, pain, and physical activity.