دانلود مقاله ISI انگلیسی شماره 115306
ترجمه فارسی عنوان مقاله

ترکیب فیزیک ساختمان با روانشناسی اجتماعی: چارچوب بین رشته ای برای شرایط و رفتار مستاجر در ساختمان های اداری

عنوان انگلیسی
Synthesizing building physics with social psychology: An interdisciplinary framework for context and occupant behavior in office buildings
کد مقاله سال انتشار تعداد صفحات مقاله انگلیسی
115306 2017 12 صفحه PDF
منبع

Publisher : Elsevier - Science Direct (الزویر - ساینس دایرکت)

Journal : Energy Research & Social Science, Volume 34, December 2017, Pages 240-251

فهرست مطالب ترجمه فارسی
چکیده

کلمات کلیدی

1.مقدمه

1.1.نیازها برای مطالعات بین رشته ای 

1.2 دامنه کاری 

2. چارچوب های نظری تلفیق یافته 

2.1 نظریه شناختی اجتماعی 

شکل 1. جبرگرای متقابل سه جانبه عوامل زیست محیطی، شخصی و رفتاری SCT 

2.2. چارچوب محرک ها- نیازها- اعمال- سیستم ها

2.3. نظریه رفتار برنامه ریزی شده 

2.4 نقاط قوت چارچوب تلفیقی

شکل 2. چارچوب DNAS برای رفتار مستاجر در رابطه با انرژی 

شکل 3. TBP به منظور درک نگرش، هنجارهای ذهنی، و کنترل درک شده موثر بر کنترل تطبیقی اعمال شده در ساختمان های اداری استفاده شده است.

3. چارچوب و سوالات تحقیق 

شکل 4. چارچوب تحقیق بین رشته ای پیشنهادی، به عنوان تلفیقی از SCT، چارچوب DNAS و TBP

3.1 محرک های انگیزشی

شکل 5. چارچوب تحقیق بین رشته ای پیشنهادی مرتبط با چهار سوال تحقیق ارزیابی شده از طریق ابزار نظرسنجی 

3.2. رفتار گروه 

3.3 سهولت و دانش

3.4 رضایت و بهره وری

4. رویه های طراحی پرسشنامه 

جدول 1 پرسشنامه پیشنهادی اندازه 37 متغیر به اضافه دو متغیر اضافی استنتاج شده از پاسخ های نظرسنجی را مورد توجه قرار می دهد.

4.1 اندازه ها 

4.1.1 محرک های انگیزشی 

4.1.2 رفتار گروه 

شکل 6. پرسشنامه پیشنهادی برای اندازه گیری سوالات تحقیق، که شامل 37 سوال مرتبط با متغیرهای وابسته و مستقل  

4.1.3 سهولت و دانش 

4.1.4 رضایت و بهره وری 

4.2. استراتژی نمونه برداری و انتخاب شرکت کننده 

4.3 استراتژی های کاهش

4.4 دستورالعمل های ترجمه

شکل 7. جریان کاری مرحله ترجمه

5. بحث 

5.1. مزیت تحقیق درون رشته ای 

5.2 پیشرفت از تحقیق بین رشته ای

5.2.1 پیشرفت های احساس

5.2.2 پیشرفت ها در عملیات ساختمان

5.2.3. پیشرفت ها در مدلسازی و شبیه سازی

5.2.4 پیشرفت ها در سیاست و رویه مشی

5.3 موانع تحقیق بین رشته ای  

6. نتیجه گیری  
ترجمه چکیده
این مطالعه چارچوب بین رشته ای را برای ارزیابی تعامل کاربر- ساختمان در فضای اداری معرفی می کند. این چارچوب ترکیبی از نظریه های فیزیک ساختمان و روانشناسی اجتماعی شامل نظریه شناختی اجتماعی، نظریه رفتار برنامه ریزی شده و هستی شناسی محرک ها- نیازها- اعمال- سیستم ها برای رفتارهای مرتبط با انرژی است. هدف چارچوب تحقیق بررسی تاثیرات اقتباس های رفتاری مختلف و کنترل ساختمان ها (مانند تنظیم ترموستات، پنجره های عامل، سایه و پرده ها، روشن/ خاموش کردن چراغ های مصنوعی) به منظور تعیین تاثیرات بر راحتی مستاجر و هزینه های عملیاتی مرتبط با انرژی در محیط اداری است. این مطالعه درصدد توسعه بروزترین درک از موارد زیر است: 1) محرک های محیطی، شخصی و رفتاری انگیزه بخش برای مستاجران جهت تعامل با سیستم های کنترل ساختمان در چهار فصل، 2) نحوه تاثیر پذیری قصد مستاجران برای به اشتراک گذاری کنترل ها توسط متغیرهای اجتماعی- روانشناسی مانند نگرش، هنجارهای ذهنی و کنترل رفتاری درک شده در گروه مذاکره پویا، 3) سهولت درک شده از کاربرد و دانش فناوری ساختمان، و 4) رضایت بدست آمده و بهره وری. به منظور تعمیم اعتبار چارچوب نظری در شرایط اداری مختلف و در سطح مقیاس بین المللی نظرسنجی آنلاین به منظور گردآوری پاسخ های سراسر کشورها از مستاجران اداره در میان 14 دانشگاه و مراکز تحقیقاتی در آمریکا، اروپا، چین و استرالیا طراحی شده بود.
ترجمه مقدمه
در سال 2016 بخش ساختمانی بیش از یک سوم انرژی اولیه جهان را مصرف کرد (1). کاهش مصرف انرژی در ساختمان ها استراتژی مهمی می ماند تا آلاینده های گاز گلخانه ای را به حداقل برساند و سیاست انرژی و اهداف کارآیی را در سطح جهانی محقق سازد. ارزیابی بین المللی انرژی (1) تایید کرد که اداره ها بخش قابل توجهی از بخش ساختمان تجاری را تشکیل می دهند که به نوبه خود سریع ترین بخش در حال رشد نیازمند به انرژی را نشان می دهد- با متوسط نرخ افزایش مصرف 1.6% به ازای هر سال از 2012 تا 2040. انرژی در ساختمان های اداری برای گرما، سیستم تهویه، سرما، نور مصنوعی، و تجهیزات پلاگین مصرف می شود [2]. به هر حال مصرف انرژی به شدت توسط عوامل دیگر نیز تحت تاثیر قرار می گیرد که شامل دردسترسی و کارایی سیستم های کنترل ساختمان، مدیریت و عملیات آن ها است. امروزه افراد به طور متوسط 90% زمان خود را در ساختمان می گذرانند [3]. متعاقبا انرژی در ساختمان های اداری برای حفظ محیط سالم و راحت برای مستاجران، و توسط مستاجران برای کامپیوترهای فعال و تعامل با سیستم های کنترل و سایر تجهیزات فنی مصرف می شود. از دهه 1990 شرکت ها پی برده اند که مستاجران ساختمان ها یکی از بزرگترین آیتم های بودجه در ساختمان های اداری هستند [4]. هزینه های مرتبط با دوره شامل نرخ اشتغال و همچنین بهره وری و بیمه درمانی است که شرایط کاری را پوشش می دهد (مانند موارد مرتبط با سلامت، امنیت، و راحتی کارمندان) [5]. هزینه متوسط ارائه خدمات بهداشتی درمانی می توانند تا 7.6% بودجه درگردش سالانه شرکت در آمریکا باشد [6]. افزایش رضایت مستاجر از محیط اداری به روش بهبود بهره وری و کاهش هزینه های بودجه عملیاتی شده است- بنابراین سودآوری را برای شرکت ها افزایش می دهد [7]. تحقیق در مورد رفتار مستاجر طی یک دهه اخیر عمدتا بر مشاهده، درک و پیش بینی پدیده رفتاری در بخش ساختمان اداری تمرکز کرده است [8، 9]. تحقیق ارائه شده در این مقاله با استفاده از اطلاعات بدست آمده از اصول انرژی ساختمان و روانشناسی- اجتماعی شاخه جدید بین رشته ای از تحقیق در مورد رفتار مستاجر را در بر می گیرد که بر ارتباط بین رفتار مستاجر، کنترل ساختمان، و تاثیرات مصرف مرتبط با انرژی [8]، ایجاد نوآوری برای اتخاذ فناوری ساختمان در بخش ساختمان تجاری تمرکز می کند.
پیش نمایش مقاله
پیش نمایش مقاله  ترکیب فیزیک ساختمان با روانشناسی اجتماعی: چارچوب بین رشته ای برای شرایط و رفتار مستاجر در ساختمان های اداری

چکیده انگلیسی

This study introduces an interdisciplinary framework for investigating building-user interaction in office spaces. The framework is a synthesis of theories from building physics and social psychology including social cognitive theory, the theory of planned behavior, and the drivers-needs-actions-systems ontology for energy-related behaviors. The goal of the research framework is to investigate the effects of various behavioral adaptations and building controls (i.e., adjusting thermostats, operating windows, blinds and shades, and switching on/off artificial lights) to determine impacts on occupant comfort and energy-related operational costs in the office environment. This study attempts to expand state-of-the-art understanding of: (1) the environmental, personal, and behavioral drivers motivating occupants to interact with building control systems across four seasons, (2) how occupants’ intention to share controls is influenced by social-psychological variables such as attitudes, subjective norms, and perceived behavioral control in group negotiation dynamic, (3) the perceived ease of usage and knowledge of building technologies, and (4) perceived satisfaction and productivity. To ground the validation of the theoretical framework in diverse office settings and contexts at the international scale, an online survey was designed to collect cross-country responses from office occupants among 14 universities and research centers within the United States, Europe, China, and Australia.