Identifying and characterising price leadership in British supermarkets
آشنایی با موضوع
هدف استراتژی رهبری قیمت تصاحب کل بازار است. رهبری قیمت در بازار آشناترین استراتژی است. هدف این استراتژی رسیدن به موقعیت ارزانترین تولیدکننده محصول یا خدمات در بازار است. اتخاذ چنین استراتژی هنگامی که بنگاه به مواد اولیه یا تکنولوژی تولید پیشرو دسترسی مناسب یا بازده صعودی به مقیاس دارد، بسیار مثمرثمر است. بنگاهی که با این استراتژی در صنعت فعالیت مینماید تمامی بازار را تحت پوشش خود قرار میدهد و حتی در صنایع مرتبط نیز وارد میشود. این بنگاه نه تنها از تمامی ظرفیتهای موجود برای تولید ارزانترین محصول استفاده میکند، بلکه دائما در حال بهبود عملکرد و افزایش بازدهی خود است و روشهای نوینی را برای تولید و ارائه ارزانتر محصول ابداع میکند. چنین بنگاههایی محصولی استاندارد با کیفیت و بدون ویژگیهایی خاص را به بازار عرضه مینمایند. در این حالت بنگاه میتواند قیمت خود را به بازار دیکته کند و از این طریق عرصه را بر رقبای خود تنگ نماید، به طوری که توجیه اقتصادی تولید برای بنگاههای رقیب از بین برود. دریافت سود کمتر در کنار فروش بیشتر چنین شرکتهایی را به رهبری بازار رهنمون میشود.
در این صفحه، تعداد 83 مقاله انگلیسی از ژورنال ها و مجلات معتبر پایگاه ساینس دایرکت (ScienceDirect) درباره موضوع رهبری قیمت آرشیو شده است که شما می توانید مقالات مورد نظر خود را بر اساس سال انتشار، موضوع مقاله، وضعیت ترجمه و تعداد صفحات، انتخاب نموده و دانلود فرمایید.
در صورتی که مقاله لاتین مورد نظر شما تا کنون به زبان فارسی ترجمه نشده باشد، واحد ترجمه پایگاه ISI Articles با همکاری تنی چند از اساتید و مترجمان با سابقه، آمادگی دارد آن را در اسرع وقت و با کیفیت مطلوب برای شما ترجمه نماید.
در صورتی که مقاله لاتین مورد نظر شما تا کنون به زبان فارسی ترجمه نشده باشد، واحد ترجمه پایگاه ISI Articles با همکاری تنی چند از اساتید و مترجمان با سابقه، آمادگی دارد آن را در اسرع وقت و با کیفیت مطلوب برای شما ترجمه نماید.
Price leadership and coordination in retail gasoline markets with price cycles
Second-mover advantage and price leadership in Bertrand duopoly
Price leadership within a marketing channel: A cointegration study
Vertical price leadership on local maize markets in Benin