دانلود مقاله ISI انگلیسی شماره 41763
ترجمه فارسی عنوان مقاله

مالی رفتاری: رویکرد مسوولیت اجتماعی شرکت ها

عنوان انگلیسی
Behavioural Finance: Corporate Social Responsibility Approach ☆
کد مقاله سال انتشار تعداد صفحات مقاله انگلیسی
41763 2014 6 صفحه PDF
منبع

Publisher : Elsevier - Science Direct (الزویر - ساینس دایرکت)

Journal : Procedia - Social and Behavioral Sciences, Volume 156, 26 November 2014, Pages 518–523

فهرست مطالب ترجمه فارسی
چکیده

کلید واژه ها

1. مقدمه  

2. روش 

3. نتایج 

شکل 1. تابع گاوسی عقلانیت و سرمایه گذاری مسوولانه

شکل 2. تابع دوبعدی گاوسی مزایای عاطفی و کاربردپذیری(سودگرایانه) سرمایه گذاری

شکل 3. تابع مطلوبیت مزایای احساسی و سودگرایانه سرمایه گذاری مسولانه شرکت 

4. بحث/ نتیجه گیری
ترجمه کلمات کلیدی
مالی رفتاری - رفتار غیر منطقی - مسئولیت اجتماعی شرکت ها -
کلمات کلیدی انگلیسی
Behavioural finance; irrational behaviour; corporate social responsibility.
ترجمه چکیده
این مطالعه بسیاری از مدل ها و نظریه های مالی کلاسیک را ارائه می دهد. این مدل ها و نظریه ها مبتنی بر فرض رفتار منطقی سرمایه گذاران در بازار با توجه به کسب و کار مدرن هستند و بر فعالیت های مسوولانه اجتماعی تمرکز می کنند. این فعالیت ها توسط روندهای کلی تعیین می شوند که در آنها افراد و شرکت های کسب و کار به مسوولیت خود در قبال تمام افراد متأثر از پیامدهای فعالیت های آنها پی می برند. این پژوهش ثابت کرده است که افراد هنگام تصمیم گیری در شرایط ریسکی و عدم قطعیت با تأثیر توهمات مختلف، احساسات، درک نادرست از اطلاعات و عوامل «غیر منطقی» دیگر مواجه می شوند. مسوولیت اجتماعی شرکت ها نقش جدید کسب و کار در جامعه را منعکس می کند. به تازگی سنت مسوولیت اجتماعی شرکت ها آغاز شده است تا هم شرکت های بین المللی بزرگ و هم شرکت های کوچک و متوسط را به سرعت گسترش دهد. گسترش ایده های کسب و کار مسوولانه اجتماعی باعث ایجاد نیاز به سرمایه گذاری در شرکت هایی شده است که از چنین روش های کسب و کاری استفاده می کنند.
ترجمه مقدمه
اختلاف نوخاسته بین فرضیه های بازار کارامد و واقعیت باعث ایجاد بینشی عمیق تر شده است که بر روانشناسی به عنوان عاملی مهم در نظریه مالی متمرکز است. نظریه مالی رفتاری به عنوان شاخه جدیدی از نظریه شکل گرفت که دانش روانشناسی، جامعه شناسی و سایر علوم اجتماعی را ترکیب می کند(باس، 2009؛ برنهیم، داگلاس، 2008). از آنجائیکه نظریه مالی رفتاری دانش علمی مختلفی را ادغام کرده است بنابراین ناهنجاری های بازار و رفتار مالی افراد را بهتر توضیح می دهد. فرضیه نظریه بازار کارامد معتقد است که سرمایه گذاران حین رقابت برای رسیدن به سودهای بزرگ، قیمت های عادلانه ای می گذارند. نظریه روانشناسی، جامعه شناسی و انسان شناسی رفتاری به منظور درک بهتر رفتار مالی افراد اتخاذ شده است. بازار کارامد با نظریه انتظارات منطقی از جمله ارزیابی تمام اطلاعات درباره دارایی ها در ارتباط است. با این حال اگر سرمایه گذاران غیرمنطقی زیادی وجود داشته باشند و رفتار مالیشان به هم ارتباطی نداشته باشد و معاملات یکدیگر را باطل کنند و بر قیمت ها تأثیر گذار باشند آنگاه ارزیابیِ بسیار ضعیف اثرات سرمایه گذاران غیرمنطقی بر بازار زیر سوال می رود. اگر سرمایه گذاران غیر منطقی باشند آنگاه تصمیم گیری های مالی آنها تعیین کننده قیمت ها هستند اما ارزش دارایی های مالی آنها را تغییر نمی دهند. در نتیجه سرمایه گذاران منطقی می توانند دارایی های بیش از حد ارزش گذاری شده را بفروشند و یا دارایی های کم ارزش را خریداری نمایند و بدین ترتیب تا زمان همگرا شدنِ قیمت دارایی ها با ارزش آنها به سود برسند(بِرگ، گیجرنزر، 2010، گینری، 2005، مارست، سارجنت 1992). نظریه مالی رفتاری تأثیرات عوامل اجتماعی، شناختی و عاطفی بر تصمیم گیری های اقتصادی افراد و مؤسسات و پیامدهای سود و تخصیص منابع را مطالعه می کند. نظریه مالی رفتاری ویژگی های ثابت تصمیم گیرنده را در نظر نمی گیرد بلکه بر فرایندهای غیر متعادل و اقدامات عوامل مختلف با عقلانیت محدود متمرکز است؛ عواملی که از تجربه ها و تعاملات درس هایی می آموزند. تمایل به تولید بازده مالی بیشتر و در عین حال گسترش رفاه عمومی یکی از ویژگی های سرمایه گذاری مسوولانه اجتماعی است. سرمایه گذاران مسوول از نظر اجتماعی به دنبال افزایش سودآوری شرکت هستند و در عین حال به تأثیرات سرمایه گذاری خود بر محیط زیست و مردم توجه می کنند. انتخاب رایج این استراتژی منافع اقتصادی سرمایه گذاران را کاهش نمی دهد. هنگام کنترل مکانیزم های کاهش دهنده ریسک نهایی سرمایه گذاریِ کلی، چنین استراتژی هایی ریسک های سرمایه گذاری بیشتری ایجاد می کنند. هدف مطالعه کنونی توسعه نظریه ها و مدل هایی است که به منظور ارائه ابزار لازم برای استراتژی های موفق سرمایه گذاری طراحی شده اند.
پیش نمایش مقاله
پیش نمایش مقاله  مالی رفتاری: رویکرد مسوولیت اجتماعی شرکت ها

چکیده انگلیسی

Corporate social responsibility reflects a new role of business in society. Recently, the corporate social responsibility tradition has started to spread quite rapidly in both large international corporations and small and medium-sized enterprises. The spread of socially responsible business ideas has encouraged the need to invest in companies which apply such a business practice.