دانلود مقاله ISI انگلیسی شماره 85629
ترجمه فارسی عنوان مقاله

توسعه بازی از یک نرم افزار و دیدگاه خلاقانه محصول: یک رویکرد بررسی ادبی کمی

عنوان انگلیسی
Game development from a software and creative product perspective: A quantitative literature review approach
کد مقاله سال انتشار تعداد صفحات مقاله انگلیسی
85629 2018 34 صفحه PDF
منبع

Publisher : Elsevier - Science Direct (الزویر - ساینس دایرکت)

Journal : Entertainment Computing, Volume 27, August 2018, Pages 10-22

ترجمه کلمات کلیدی
بازی ویدیویی، محصول خلاقانه، توسعه نرم افزار، مدیریت خلاقیت، بررسی ادبیات سیستماتیک،
کلمات کلیدی انگلیسی
Video game; Creative product; Software development; Creativity management; Systematic literature review;
ترجمه چکیده
این مقاله روش شناسی و تجزیه و تحلیل اولیه یک بررسی ادبی سیستماتیک را نشان می دهد که هدف آن کشف نحوه توسعه هنر و فرآیندهای بازی در تحقیقات قبلی است. به طور خاص، بررسی متمرکز بر این است که چگونه تحقیقات قبلی رفتار دوگانگی ذاتی توسعه بازی های ویدئویی را شامل می شود، زیرا هر دو شامل توسعه نرم افزار کامپیوتر و تولید خلاق است. محققان اغلب در موقعیتی قرار می گیرند که نیاز به تأکید بر ارتباط بازی با بازی در رابطه با یکی از این رشته ها دارند و برای توسعه بازی نباید به عنوان یک فرزند مستقیم در یک زمینه با برخی از تاثیرات خفیف از سوی دیگر رفتار شود . با استفاده از یک رویکرد بازبینی جامع تر، که شامل تحقیقات انجام شده از منظر علوم رایانه و علوم انسانی و علوم انسانی می شود، مطالعه ارائه شده متفاوت از بررسی ادبیات قبلی است. نتایج نشان می دهد که تمایل وجود دارد که مدیریت توسعه نرم افزار با مدیریت خلاقیت در مواد مورد مطالعه رابطه منفی داشته باشد. ناهمگونی رشته ها و مقدار محدود مطالعاتی که بر دوگانگی بازی ها متمرکز می شوند، نشان می دهد که نیاز به تجزیه و تحلیل عمیق تر از مولفه های فردی و تولید نتایج حاصل از زمینه های متفاوتی وجود دارد.
پیش نمایش مقاله
پیش نمایش مقاله  توسعه بازی از یک نرم افزار و دیدگاه خلاقانه محصول: یک رویکرد بررسی ادبی کمی

چکیده انگلیسی

This article presents the methodology and initial analysis of a systematic literature review that aims to explore how the craft and processes of game development have been studied in previous research. In particular, the review focuses on how previous research treats the inherent duality of video game development, since it both involves computer software development and creative production. Researchers are often in a position where they need to emphasize game development’s relation to one of these disciplines, and it is not unusual for game development to be treated as a direct offspring of one field with some mild influences from another. Employing a more all-encompassing review approach, that includes research conducted from the perspectives of both computer science and the arts and humanities equally, makes the presented study different from previous literature reviews. The results show that there is a tendency that the management of software development has a negative correlation with the management of creativity in the studied material. The heterogenity of the fields and the limited amount of studies that focus on the duality of game development suggest that there is a need for a deeper analysis of the individual components and to synthesize results from disparate fields.