دانلود مقاله ISI انگلیسی شماره 85829
ترجمه فارسی عنوان مقاله

بررسی تجربی عوامل موثر بر توسعه استراتژی جایگاه یابی

عنوان انگلیسی
An Empirical Investigation of Factors Influencing the Development of Positioning Strategy
کد مقاله سال انتشار تعداد صفحات مقاله انگلیسی
85829 2017 5 صفحه PDF
منبع

Publisher : Elsevier - Science Direct (الزویر - ساینس دایرکت)

Journal : Procedia Computer Science, Volume 122, 2017, Pages 629-633

فهرست مطالب ترجمه فارسی
چکیده


کلمات کلیدی


1.مقدمه


2. مدل مفهومی و فرضیه تحقیق


3.0. روش شناسی، تجزیه و تحلیل و یافته ها


4.0. نتیجه گیری و بحث
ترجمه چکیده
این مطالعه مجموعه جامعی از عوامل مربوطه را توسط شرکتها درنظرگرفته شده بصورت تجربی در زمان توسعه استراتژی جایگاه یابی تست می کند، که برخی از آنها برای اولین بار در این زمینه استفاده شده، و سپس اثر استراتژی جایگاه یابی بر عملکرد مالی و غیرمالی شرکت بررسی می شود. استراتژی جایگاه یابی بنظر تحت تاثیر گرایش مشتری، گرایش نوآوری، پویایی محیطی و قابلیت بازاریابی می باشد. چرخه عمر محصول و محیط صنعتی با عنوان متغیرهای کنترل در رگرسیون سلسله مراتب بکار گرفته می شوند. یافته های این مطالعه براساس نمونه ای مدیریت ارشد 194 شرکت اولیدی از بخش تکنولوژی کانادا می باشد.
ترجمه مقدمه
جایگاه یابی با عنوان "اقدام به طرح پیشنهادات شرکت (محصولات و خدمات) تعریف شده بطوریکه موقعیت رقابتی مشخص و معناداری را در افکار مشتریان هدف اشغال می کند". استراتژی جایگاه یابی با عنوان گزینه ای از بخشهای هدف و انتخاب مزیتهای متمایز تعریف شده که توسط شرکت برای رقابت در بازار مورد استفاده قرار می گیرد. معملا شرکتها در یک یا چند بعد مانند نوآوری، کیفیت، ارزش، خدمات و غیره رقابت می کنند. اگرچه جایگاه یابی بطور وسیع از دیدگاه مصرف کننده بررسی شده است، اما مطالعاتی وجود دارند که به جایگاه یابی از دیدگاه شرکت می پردازند. مطالعات تجربی وجود دارند که فرایند توسعه جایگاه یابی شرکت را بررسی نموده، و جزئیات عوامل موردنظر شرکتها را در زمان توسعه استراتژیهای جایگاه یابی بیان نمی کنند. با توجه به دیدگاه مبتنی بر منابع، "هولی، برودریک و مولر" بیان کردند که گزینه های جایگاه یابی در شرکتها با منابع و قابلیتها محدود می شوند. با اینحال، دو مطالعه وجود دارد که اثر دارایی شرکت و قابلیتها را در استراتژیهای جایگاه یابی آن بررسی می کنند. عوامل موثری مانند گرایش مشتری و رقیب در این مفهوم بررسی نشده است بجز اینکه "گورا" به شرایط رقابتی پرداخته است. این تحقیق به تشخیص این شکافها اشاره می کند، اول اینکه، دیدگاه شرکت بر روی جایگاه یابی بررسی می شود و دوم، اولین مطالعه شامل مجموعه جامعی از عوامل موثر است. اگرچه مولفان مختلفی مطرح کردند که ارتباط مثبتی بین عملکرد شرکت و استراتژیهای جایگاه یابی مشخص وجود دارد، شواهد تجربی در حمایت از این پیشنهاد بسیار محدود است. از اینرو، هدف این تحقیق دووجهی است: 1- چه عواملی توسط شرکتها درنظر گرفته شده در حالیکه ابعاد استراتژی جایگاه یابی انتخاب می شوند؟ 2- استراتژی جایگاه یابی شرکت چه تاثیری بر عملکرد خود دارد؟
پیش نمایش مقاله
پیش نمایش مقاله  بررسی تجربی عوامل موثر بر توسعه استراتژی جایگاه یابی

چکیده انگلیسی

This study empirically tests a comprehensive set of relevant factors taken into consideration by the firms while developing positioning strategy, some of them for the first time in this context, and subsequently examines the impact of positioning strategy on firm’s financial and non-financial performance. The positioning strategy is posited to be influenced by customer orientation, competitor orientation, innovation orientation, environmental dynamism, and marketing capability. Product life cycle and industry environment serve as control variables in hierarchical regression. The findings of this study are based on a sample of top management of 194 manufacturing concerns from Canadian technology sector.