دانلود مقاله ISI انگلیسی شماره 44162
ترجمه فارسی عنوان مقاله

مذاکره خودکار برای تصمیم گیری در مورد تجارت الکترونیک: یک معماری عامل سنجش هدف برای انتخاب استراتژی چند گانه

عنوان انگلیسی
Automated negotiation for e-commerce decision making: A goal deliberated agent architecture for multi-strategy selection
کد مقاله سال انتشار تعداد صفحات مقاله انگلیسی
44162 2015 14 صفحه PDF
منبع

Publisher : Elsevier - Science Direct (الزویر - ساینس دایرکت)

Journal : Decision Support Systems, Volume 73, May 2015, Pages 1–14

فهرست مطالب ترجمه فارسی
چکیده

کلمات کلیدی

1.مقدمه

2.بررسی گزارش

2.1 معماری عامل ( نماینده ) مذاکره

2.2استراتژی مذاکره

3.معماری مفهومی عامل مذاکره

4.معماری نرم افزار عامل مذاکره

شکل 1: معماری سیستم عامل مذاکره.

4.1قابلیت

4.2مبنای باور

4.3ساختار هدف

4.4مشخصات طرح

4.3هدف فرآیند سنجش

5.فرآیند کلی سنجش هدف به صورت زیر خواهد بود:

6.مدل انتخاب استراتژی چندگانه

6.1زمان وابسته به استراتژی مذاکره

شکل 2 : سنجش هدف عامل مذاکره

شکل 3: توابع نمایشی برای محاسبه (α (t زمان نسبت به  (فرمول) نشان داده شده است.

6.2مدل انتخابی

6.3الگوریتم

7.ارزیابی تجربی از مدل انتخاب استراتژی

7.1محیط و تنظیم تاکتیک

شکل 4: الگوریتم انتخاب استراتژی چندگانه خریدار، جایی که زمان t است، θ نرخ امتیاز فروشنده است، Bcur و Scur پیشنهاد فعلی خریدار و فروشنده است؛ S پیشنهاد بعدی فروشنده برای دور بعدی مذاکره است.

7.2مقیاس ارزیابی تجربی

7.4نتایج تجربی و بحث

جدول 1 : مقایسه نتایج تجربی

7.4پیامد ها

شکل 5. وضعیت مذاکرات معمول در رابطه با استراتژی انتخاب خریدار

شکل 6: مقایسۀ وضعیت مذاکرات معمول در مورد مهلت بیشتر خریدار نسبت به فروشنده

7.5تجربیات انسان – کامپیوتر

8.مشارکت ها ، محدودیت ها و کارهای آینده

8.1مشارکت ها

8.2محدودیت ها و کار آینده

9.نتایج

ضمیمه
ترجمه کلمات کلیدی
مذاکره خودکار - مذاکره عامل - معماری عامل - انتخاب استراتژی مذاکره - مدل اعتقاد-میل قصد - بحث و بررسی هدف
کلمات کلیدی انگلیسی
Automated negotiation; Negotiating agent; Agent architecture; Negotiation strategy selection; Belief–desire–intention model; Goal deliberation
ترجمه چکیده
مذاکره خودکار نقش مهمی در تجارت پویا در تجارت الکترونیک ایفا می کند. تحقیق آن تا حد زیادی بر روی پروتکل مذاکره و طراحی استراتژی تمرکز دارد. کمبود تحقیقات علمی و نیاز فوری به انتخاب استراتژی چندگانه وجود دارد که در مذاکرات کامپیوتر- انسان برای دستیابی به نتایج بهتر در مذاکرات آنلاین مفید است. فقدان چنین مطالعاتی فرایند استفاده از مذاکرات خودکار برای مشکلات دنیای واقعی را کاهش داده است. برای رسیدگی به این مسئله بحرانی، این مقاله یک سیستم عامل مذاکره بر مبنای استراتژی چندگانه را توسعه می دهد. به طور خاص، ما به طور رسمی مدل مفهومی عامل را تعریف می کنیم و معماری انتزاعی نرم افزار آن را طراحی می کنیم. ما بر مبنای یکپارچگی تاکتیک های وابسته به زمان و رفتار عمل می کنیم، ما همچنین مدل نظری و الگوریتم انتخاب استراتژی متعدد را توسعه می دهیم. برای نشان دادن اثربخشی این الگوریتم مدل، ما نمونه اولیه را اجرا می کنیم و آزمایش های متعددی انجام می دهیم. تجزیه و تحلیل تجربی نه تنها اثربخشی مدل ما را تأیید می کند، بلکه برخی از بینش ها در مورد کارهای آینده در مورد سیستم های مذاکره بین کامپیوتر و انسان را نشان می دهد ، که به طور گسترده ای در B2C تجارت الکترونیکی به طور گسترده ای استفاده می شود.
ترجمه مقدمه
مذاکره یک فرایند ارتباطی در میان گروهی از افراد است که منافع یا ترجیحات متضاد را برای رسیدن به یک توافق یا مصالحه [1،2] دنبال می کنند. موفقیت فوق العاده ی مزایده آنلاین [3] که به نوعی مذاکره ی یک به چند است و به عنوان مکانیسم تجاری اصلی در بازار الکترونیک و بازار هوشمند [4] به کار گرفته شده است، نشان می دهد که تجارت پویا مبتنی بر مذاکره الکترونیکی نگرانی تبدیل به پارادایم اصلی تصمیم گیری در تجارت الکترونیک شده است [5-8]. علاوه بر این، مذاکرات مبتنی بر تجارت الکترونیک به طور فزاینده ای نقش بسیار مهمی در بسیاری از سازمان ها ایفا می کند و تعدادی از مدل های مذاکره برجسته در دهه های گذشته توسعه یافته است [9]. سه شکل از مذاکرات در رابطه با تجارت الکترونیک وجود دارد: [2] مذاکرات انسان و انسان، مذاکره کامپیوتر و کامپیوتر، و مذاکره انسان و کامپیوتر. با رشد سریع سایت های جهانی، علاقه زیادی به طراحی سیستم مذاکره خودکار (ANS) [10] وجود دارد که می تواند به عنوان جایگزینی برای تصمیم گیران کسب و کار انسانی باشد، در حالیکه عامل های نرم افزاری طراحی شده اند تا به طور مستقل از افراد در جهان عمل کنند [11،12]. در حالی که گزارشات مربوط به تجارت الکترونیک و AI نشان می دهد که ANS را می توان در مذاکرات کامپیوتر با کامپیوتر و همچنین کامپیوتر و انسان استفاده کرد، مطالعات موجود در مورد ANS عمدتا بر روی مورد اولی تمرکز دارد، و این در حالی است که این رویکرد ناکارآمد است [14]. در واقع، مشارکت انسانی در تصمیم گیری هنوز در بسیاری از مذاکرات آنلاین در حال حاضر مورد نیاز است، و با رشد قارچ گونه تجارت الکترونیک و بازارهای الکترونیکی، پتانسیل رو به رشدی در استفاده از عوامل نرم افزاری به طور موثر و کارآمد مذاکره با مذاکره کنندگان انسانی وجود دارد [11،15]. مذاكرات كامپيوتر- انسان نقش مهمي در برنامه هاي تجارت الكترونيكي دارد، به ويژه در زمينه B2C كه عوامل نرم افزاري به عنوان ارائه دهنده خدمات عمل مي كنند [16]. در مقایسه با حالت فروش سنتی آنلاین که در آن مشتریان اطلاعات مربوط به محصول اولیه یا خدمات را در وب سایت مشاهده می کنند و اغلب با لینک "تماس با ما" با افراد انسانی مذاکره می کنند، ANS انسان-کامپیوتر می تواند به سازمان های تجاری کمک کند تا هزینه کار را برای مذاکره کاهش دهند و به میزان قابل توجهی بازده معامله را افزایش دهند. مطالعات پیشین برای طراحی عامل مذاکره بین فرد و کامپیوتری انجام شده است [14،15]، که نشان می دهد که یک عامل نرم افزاری می تواند به راحتی با مردم مذاکره کند و حتی بهتر از عامل انسانی عمل کند. با توجه به تصادفی بودن رفتار انسان، مفاد مذاکرات انسان و کامپیوتر، پیچیده تر است. بنابراين سيستم مذاكره انسان و كامپيوتر نيازمند عوامل بسيار كارآمد نرم افزاري است كه به طور موثر با مذاكره کنندگان انساني مذاكره كنند. در مذاکرات خودکار، افراد با عامل نرم افزاری به طور آنلاین مذاکره می کنند و معمولا انتظار دارند که نماینده بتواند راهکارهای مختلفی برای به دست آوردن نتیجه بهتر برای مذاکرات ارائه دهد. در چنین مواردی، توانایی به سرعت و به طور مستقل یک استراتژی مناسب در میان رویکرد های دیگر با توجه به تغییرات در وضعیت مذاکرات، و یک دیدگاه بسیار مهم برای ارزیابی سطح هوشمندی عامل طراحی شده است. در حال حاضر هنوز تحقیقات خاصی در مورد مسائل مهم مانند انتخابات استراتژیک به چشم نمی خورد [9] و از این رو مانع پیشرفت برنامه های مربوط به سیستم مذاکره در واقعی دنیای می شود [17]. مدل های قبلی عمدتا بر پروتکل های خاص (به عنوان مثال، پروتکل های ارائه شده به صورت متناوب) و کتابخانه های استراتژی های مذاکره (به عنوان مثال، امتیاز های انحصاری مختلف [18] و استراتژی های تجاری [19]) تمرکز داشتند و رفتارهای این استراتژی ها را برای تعیین استراتژی موثر در شرایط مختلف مذاکره بررسی کردند. با وجود دستاوردهای مربوط به پروتکل ها و استراتژی ها، هنوز هم شکافی در این زمینه وجود دارد که در آن مسئله انتخاب استراتژی هنوز حل نشده است. به همین ترتیب، این مطالعه یکی از اولین تلاش ها برای پیشبرد این تحقیق برای مذاکره خودکار در تصمیم گیری در تجارت الکترونیک است. هدف اصلی این مطالعه ایجاد و تایید یک مدل تصمیم گیری جامع و قوی و تلاش برای حمایت از انتخاب استراتژی چندگانه در طول دوره مذاکره خودکار در تجارت الکترونیک است. باقی مانده از این مقاله به شرح زیر است. بخش 2 در مورد کار مربوطه بحث می کند. بخش 3 یک معماری مفهومی را به شکل ریاضی برای عامل مذاکره پیشنهاد می کند. بخش 4 معماری نرم افزار عامل مذاکره را براساس مدل مفهومی ارائه می دهد و ساختار منطقی مولفه های اصلی آن را توصیف می کند. بخش 5 یک فرآیند بررسی اهداف را توصیف می کند که مبنای عملکرد اصلی معماری نرم افزار است. بخش 6 مدل نظری انتخاب استراتژی چند گانه ما و الگوریتم مربوطه را ارائه می دهد. بخش 7 ارزیابی تجربی از مدل و الگوریتم ما را ارائه می دهد و پیامدهای نتایج تجربی را مورد بحث قرار می دهد. بخش 8 مفاهیم و محدودیت کار فعلی را مشخص می کند و تصویر کار آینده را ترسیم می کند. سرانجام، بخش 9 خلاصه یافته های این مقاله و مسیرهای تحقیقاتی آینده را نشان می دهد.
پیش نمایش مقاله
پیش نمایش مقاله  مذاکره خودکار برای تصمیم گیری در مورد تجارت الکترونیک: یک معماری عامل سنجش هدف برای انتخاب استراتژی چند گانه

چکیده انگلیسی

Automated negotiation plays an important role in dynamic trading in e-commerce. Its research largely focuses on negotiation protocol and strategy design. There is a paucity of further scientific investigation and a pressing need on the implementation of multi-strategy selection, which is crucially useful in human–computer negotiation to achieve better online negotiation outcomes. The lack of such studies has decelerated the process of applying automated negotiation to real world problems. To address the critical issue, this paper develops a multi-strategy negotiating agent system. More specifically, we formally define the agent's conceptual model, and design its abstract software architecture. Grounded on the integration of the time-dependent and behavior-dependent tactics, we also develop a multi-strategy selection theoretical model and algorithm. To demonstrate the effectiveness of this model algorithm, we implement a prototype and conduct numerous experiments. The experimental analysis not only confirms our model's effectiveness but also reveals some insights into future work about human–computer negotiation systems, which will be widely used in the future B2C e-commerce.