دانلود مقاله ISI انگلیسی شماره 44863
ترجمه فارسی عنوان مقاله

تاثیرات مسئولیت اجتماعی شرکت ها در ارزش ویژه نام تجاری و عملکرد شرکتها

عنوان انگلیسی
The effects of corporate social responsibility on brand equity and firm performance ☆
کد مقاله سال انتشار تعداد صفحات مقاله انگلیسی
44863 2015 5 صفحه PDF
منبع

Publisher : Elsevier - Science Direct (الزویر - ساینس دایرکت)

Journal : Journal of Business Research, Volume 68, Issue 11, November 2015, Pages 2232–2236

فهرست مطالب ترجمه فارسی
چکیده

کلمات کلیدی

1.مقدمه

2.پیشنه پژوهش

3.روش ها

4.داده ها و نتایج

جدول 1: آمار توصیفی

جدول 2: ماتریس همبستگی

جدول 3: نتایج OLS و تحلیل های رگرسیون چندک برای ROA

جدول 4: نتایج SEM

جدول 5: مطلوبیت آمار مناسب برای SEM 

5.بحث و نتیجه گیری
ترجمه کلمات کلیدی
ارزش ویژه برند - مسئولیت اجتماعی شرکت ها - رگرسیون چندک - مدل معادلات ساختاری
کلمات کلیدی انگلیسی
Brand equity; Corporate social responsibility; Quantile regression; Structural equation modeling
ترجمه چکیده
در طول دهه گذشته، آموزش دهندگان، مدیران، و سیاست گذاران به طور فزاینده ای بر روی مسئولیت اجتماعی شرکت ها تمرکز کرده اند. با این حال، هیچ یک از مطالعات روابط میان مسئولیت اجتماعی شرکت ها، ارزش ویژه نام تجاری و عملکرد شرکت را بررسی نمی کند. این مطالعه با استفاده از رگرسیون چندک و الگوی معادلات ساختاری برای کشف ارتباط علی و معلولی میان این عوامل در شرکت های تایوانی با تکنولوژی بالا را در طول دوره 2010-2013 مورد بررسی قرار می دهد. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل رگرسیون چندک نشان می دهد که بعد اقتصادی مسئولیت اجتماعی شرکت¬ها و محرک اعتبار ارزش نام تجاری، عواملی مثبت و قابل توجه برای همه چندک ها هستند. عامل محرک توسعه برند، تاثیر مثبت و قابل توجه ای را بر روی چندک های بالاتر عملکرد شرکت می گذارد. اگرچه، یافته ها نشان دهنده تاثیر منفی معناداری بر روی عملکرد شرکت در زمینه عامل محرک وفاداری به برند هستند. اطلاعات به دست آمده از الگوی ساختاری معادلاتی پیشنهاد می کند که مسئولیت اجتماعی شرکت ها و ارزش نام تجاری، تاثیرات مثبتی بر روی عملکرد شرکت می گذارد. این مطالعه درک مفیدی از ارزش نام تجاری و مسئولیت اجتماعی شرکت ها فراهم می کند.
ترجمه مقدمه
در دنیای امروز، مسئولیت اجتماعی شرکت ها (CSR) تقاضای عمومی شفافیت شرکت ها را در افشای اطلاعات افزایش می دهد تا انتظارات سهامداران را تحقق بخشد. شرکت هایی که درگیر تجارتی با منفعت عمومی بالا هستند خود را متهد می سازند تا فعالیت های تجاری خود را به گونه ای ترویج دهند که مزایای محیطی، اجتماعی و اقتصادی را در جامعه به همراه داشته باشند. تحقیقات قبلی انجام شده نشان می دهد که مسئولیت های اجتماعی شرکت ها سبب اخلاقی شدن رفتارهای کارکنان می شود که در نتیجه باعث بالا رفتن کارایی سازمانی می شود(لاکزیاک و مورفی 1991، پرستون و اوبانان 1997، سیمز و کروک 1994). ماگنان، فرل و فرل (2005) متوجه شدند که شرکت ها وظایف و مسئولیت اجتماعی خود را برای بهبود دیدگاه شرکت و تقویت تاثیرات فرایندهای بازاریابی انجام می دهند که به شدت بر روی عملکرد شرکت تاثیر می گذارد. تورس، بیج مالت، تریبو و ورهوف (2012) دریافتند که مسئولیت اجتماعی شرکت در برابر همه سهامداران به شدت بر روی ارزش نام تجاری تاثیر گذار است. لای، چیو، یانگ و پای (2010) تحقیقاتی درباره تاثیرات مسئولیت های اجتماعی شرکت ها بر روی ارزش نام تجاری در بازارهای بنگاه به بنگاه انجام دادند. نویسندگان بالا از روش کیفی پیمایش پرسشگری به عنوان یک نمونه برای شرکت¬های خدماتی و تولیدی تایوان استفاده کردند. نتایج نشان دهنده ی تاثیر مثبت مسئولیت اجتماعی شرکت ها بر روی ارزش نام تجاری در صنعت و عملکرد نام تجاری است. اگرچه، روش کیفی که مورد استفاده قرار گرفته ممکن است به دلیل سویه داشتن و آسیب پذیر بودن معیار ذهنی اندازه گیری درست عمل نکند. هیچ کدام از تحقیقات قبلی انجام شده نشان دهنده ی ارتباط میان مسئولیت اجتماعی شرکت ها، ارزش نام تجاری و عملکرد شرکت نبوده است. اکثر مطالعات از الگوی رگرسیون کمی نه مربعات معمولی برای آزمودن ارتباط میان عوامل بالا استفاده کرده¬اند. این پژوهش علاوه بر الگوی کمی نه مربعات معمولی از رگرسیون چندک برای بررسی اثرات ناهمگون مسئولیت اجتماعی شرکت ها و ارزش نام تجاری بر روی عملکرد شرکت های استفاده کننده از تکنولوژی بالا در دوره 3 ساله استفاده می کند. برعکس رگرسیون کمی نه مربعات معمولی تحلیل های رگرسیون چندک به محققان اجازه می دهد تا تاثیرات همگام را در نقطه های مختلف توزیع ارزیابی کنند. خصوصا تحلیل های رگرسیون چندک اجازه مشخص کردن اینکه آیا برگشت پذیری عوامل به صورت مقطعی متفاوت است را می دهد. علاوه بر آن این پژوهش الگوی سازی معادلات ساختاری را برای مشخص کردن روابط علی میان مسئولیت اجتماعی شرکت، ارزش نام تجاری و عملکرد شرکت مورد استفاده قرار می دهد. مدیران شرکت ها می توانند از اطلاعات ارائه شده در این مقاله برای توسعه استراتژی های موثر تجاری استفاده کنند. شما می توانید ادامه مقاله را در موارد زیر مطالعه کنید. 2.پیشینه ی پژوهش 3.اطلاعات خام و روش های مورد استفاده 4.نتایج 5. بحث و نتیجه گیری.
پیش نمایش مقاله
پیش نمایش مقاله  تاثیرات مسئولیت اجتماعی شرکت ها در ارزش ویژه نام تجاری و عملکرد شرکتها

چکیده انگلیسی

The results of quantile regression analysis show that the economic dimension of corporate social responsibility and the prestige driver of brand equity are positive and significant for all the quantiles. The brand extension driver provides a significant positive effect at the higher quantiles of firm performance. However, the findings indicate a significant negative effect on firm performance for the brand loyalty driver. The findings of structural equation modeling suggest that corporate social responsibility and brand equity positively affect firm performance. This study provides useful insights on brand equity and corporate social responsibility.